Tot ce trebuie sa stii despre infiintarea legala a unei firme

Daca te afli in situatia in care doresti sa-ti infiintezi propria firma, este bine sa cunosti prevederile legale si pasii de urmat, pentru ca totul sa se desfasoare cat mai simplu si rapid. Legea societatilor nr. 31/1990, cu modificari (Legea nr. 163/2018) este cea care reglementeaza actiunea de infiintare a unei firme tip SRL.

Poti desigur sa te interesezi inainte de pasii pe care ii ai de urmat, de ce acte ai nevoie si alte proceduri, insa mai sigur este sa apelezi la ajutorul si sfatului unui avocat drept comercial. Acesta are toate cunostintele necesare pentru a-ti explica prevederile legale si obligatiile care deriva din infiintarea unei firme. Prin consultarea unui avocat intregul proces de infiintare al firmei se va derula mult mai rapid si mult mai eficient.

Depinde foarte mult de disponibilitatea ta si de resursele disponibile, dar credem ca siguranta si economisirea de timp sunt aspecte importante in viata oricarei persoane. Mai departe o sa vedem care sunt pasii de urmat in vederea infiintarii unei firme si la ce sa te astepti de la aceasta procedura.

 

Documente si acte

Inainte de a incepe procedura de infiintare a firmei, un avocat drept comercial iti va solicita sa dispui de urmatoarele acte si documente:

Actul de rezervare al denumirii firmei

Actul constitutiv

Actul care dovedeste sediul social

Act care dovedeste acordul vecinilor, atunci cand sediul social este localizat intr-un apartament

Decizia de asociat unic

Actul care dovedeste plata taxelor legale

Cerere certificat constatator

Anexa contor de cuvinte

 

Alegere si rezervare denumire firma

Dupa ce se intocmeste dosarul cu toate actele necesare, va fi nevoie sa stabilesti denumirea firmei. Aceasta trebuie sa fie disponibila pentru a putea fi inregistrata la Registrul Comertului.

Daca apelezi la ajutorul unui avocat, acesta te va ajuta sa completezi formularul tip de rezervare a denumirii firmei, fie prin intermediul internetului, prin descarcarea acestuia de pe siteul oficial al Registrului Comertului, fie in format fizic obtinut de la sedil RC din localitatea in care ai resedinta.

In cadrul formularului vei trece datele de identificare personale, anumite detalii despre firma si cel mai important, va trebui sa specifici trei denumiri distincte pentru firme, ca rezerve, in cazul in care prima varianta nu este acceptata si tot asa.

 

Sediul social al firmei

Dupa ce te-ai ocupat impreuna cu avocatul de rezervarea denumirii firmei, urmatorul pas este alegerea sediului social. Ai parte de o serie de optiuni, daca activitatea se desfasoara acasa, atunci adresa locuintei va fi cea a sediului social, o cladire inchiriata sau intr-un apartament dintr-un bloc de locuinte. Avocatul drept comercial cu care lucrezi iti va cere actul doveditor al proprietatii sau inchirierii spatiului respectiv.

 

Act constitutiv

Actul constitutiv este valabil si necesar in cazul celor care infiinteaza firma pe baza unei asocieri a mai multor membrii. Astfel, pe langa actele doveditoare ale sediului social si denumiri firmei, avocatul tau va avea nevoie de actul constitutiv care va cuprinde:

Datele de identificare si semnaturile asociatilor

Numele firmei

Sediul social

Obiectul de activitate incadrat CAEN

Contributia fiecarui asociat la capitalul social al firmei

 

Depunere capital social

In functie de sfaturile date de avocat, se recomanda o depunere a capitalului social de minim 200 RON. Este prima depunere pe care o faci in contul bancar al noii firme. In vederea realizarii acestui pas ai nevoie de obtinerea in prealabil a actului constitutiv.