SEO (Search Engine Optimization), tehnica de marketing digital de tip SEM (Search Engine Marketing) care desemneaza procesul de optimizare a site-urilor pentru motoarele de cautare, contribuie la promovarea online a brandurilor prin cresterea vizibilitatii lor pe Internet si, implicit, a traficului organic inregistrat.
Site-urile care pot beneficia de servicii SEO sunt reprezentate atat de magazinele online, cat si de paginile web de prezentare a activitatilor / ofertelor diferitelor firme si companii: firme de consultanta, agentii de turism, clinici de medicina dentara etc.
Serviciile SEO pot fi, astfel, aplicate unei palete largi de business-uri digitalizate, avand in prim-plan motorul de cautare Google, cel mai mare si utilizat asemenea tool din lume, si urmaresc plasarea acestora pe primele pozitii in cadrul SERPs (paginile cu rezultate returnate de Google). Statistic vorbind, la nivel global, Google proceseaza in jur de 40.000 de cautari pe secunda!
Traficul organic, stimulat prin implementarea unui pachet de servicii SEO pentru site-ul aferent brandului in cauza, este considerat ca fiind trafic „de calitate”, avand capacitatea de a converti cat mai multe lead-uri (transformarea potentialilor clienti, utilizatori de Internet aflati in cautarea unei oferte specifice, in clienti efectivi). Astfel, are loc si cresterea ratei de conversie pentru business-ul respectiv (cresterea numarului de incasari, adica a nivelului de profit).
Rezultatele obtinute in urma unei strategii de servicii SEO pentru un site apar si se mentin in timp, printr-un proces continuu si amplu ce implica: optimizarea continutului on-page si off-page targetand anumite cuvinte cheie si expresii de cautare / interes atent selectionate (relevante); optimizarea tehnica a site-ului si implementarea unei arhitecturi de link-uri interne, pentru o experienta de navigare a utilizatorului (UX) cat mai placuta si eficienta; crearea unei retele de backlink-uri valoroase, pentru cresterea notorietatii, autoritatii si a brand awareness-ului etc.
Asadar, beneficiile specifice tehnicii de promovare Search Engine Optimization sunt incontestabile, iar investitia in servicii SEO este esentiala si totalmente justificata in cazul oricarui antreprenor care-si doreste rezultate vizibile si organice pentru afacerea sa online, pe termen lung.
Iata cateva statistici PRO, in acest sens, prezentate si sustinute de iAgency.ro:
1. Aproximativ 53% din traficul site-urilor provine din cautarile organice.
2. In medie, 40% din veniturile business-urilor online se datoreaza cautarilor organice.
3. Peste 90% din sesiunile online pornesc de la cautarea anumitor cuvinte cheie in Google.
4. Este de 20 de ori mai probabil ca utilizatorii sa aleaga un rezultat organic decat unul platit.
5. Pozitia #1 din Google, privind o anumita cautare, va primi 32,5% dintre click-urile utilizatorilor.
6. Site-urile care posteaza regulat articole de blog optimizate din punct de vedere SEO genereaza de 4,5 ori mai multi potentiali clienti.
7. Companiile care pun accent pe content marketing, un element definitoriu pentru SEO, au de 13 ori mai multe sanse sa obtina un ROI (Return on Investmen) pozitiv.
8. De obicei, rezultatul nr. 1 din Google beneficiaza de mai multe backlink-uri decat urmatoarele pozitii (pentru aceeasi cautare).
9. Circa 57% dintre specialistii in e-marketing spun ca SEO genereaza mai multi clienti si potentiali clienti decat orice alta tehnica de promovare digitala.
10. Peste 80% dintre companiile care investesc in SEO raporteaza un ROI pozitiv.