Răspândirea pandemiei și blocarea anumitor mecanisme care, până nu demult, păreau tradiționale și firești, a determinat un boom al comerțului online la nivel mondial. Totodată, acest boom s-a produs încă în 2020, pe când în România tendința a ajuns ceva mai târziu, dar a avut efect mult mai semnificativ.
Conform datelor statistice oficiale, România a avut cel mai rapid ritm de creștere a comerțului online din Uniunea Europeană – în 2021 valoarea pieței respective a ajuns la indicatorul de 5,6 miliarde de euro. În acest articol analizăm acest fenomen, vedem care sunt produsele pe care românii le comandă mai des și prognozăm cum ar putea să se dezvolte acest aspect și în viitor.
Majoritatea românilor cumpără pe platforme de e-commerce interne
Este vorba despre tendința românilor de a achiziționa produse din magazine online autohtone. Acesta nu este un lucru de mirat – diferența de preț dintre magazinele electronice din România și cele de peste hotare devine tot mai mică, cele din urmă devenind mai competitiv. Experții Promo-codes au observat și faptu că românii, chiar și atunci când cumpără mărfuri și produse online, tind să caute modalități de a economisi. În așa mod experții explică creșterea interesului față de codurile de reducere.
Ce cumpără românii online?
Pentru unele tipuri de produse volumul de achiziții pe online a crescut într-un mod firesc – este vorba de produse care se bucurau de o popularitate în online și până la pandemie. De exemplu, este vorba despre tendința românilor de a comanda haine și încălțăminte de pe internet – o tendință care a apărut cu câțiva ani înainte de pandemie – experții Promo-Codes observau și pe atunci interesul românilor față de opțiunea de a obține un cupon reducere Reverse – magazin renumit de încălțăminte.
În același timp, s-a observat și o tendință de a achiziționa produse care, până nu demult erau achiziționate doar în cadrul magazinelor sau saloanelor fizice. Este vorba despre bijuterii și talismane. Tot mai mulți români au devenit de acord să achiziționeze așa tip de produse fără a ieși din casă, plus că au și o bună oportunitate de a economisi prin intermediul unui cod reducere Edenboutique – magazin renumit de talismane și bijuterii.
Comerțul electronic în România, în 2022
Interesant este faptul că România a obținut o asemenea creștere pe partea comerțului electronic chiar și în condițiile în care doar 45% dintre utilizatorii de internet cumpără online. În 2022 se preconizează că această cifră să crească și, respectiv, să crească și ponderea comerțului online în volumul total de comerț. Pentru consumatorii finali aceasta este o perspectivă cât se poate de bună – se crează un mediu competitiv, cu o cerere mare, cu mulți jucători, care tind să ofere produse și servicii cât mai calitative.
Pe lângă aceasta, în contextul în care comerțil online local va deveni tot mai competitiv, se presupune și o migrare a consumatorilor care momentan cumpără online din magazinele electronice din China, către magazinele online din România. Acest factor, la fel, poate avea un aport la creșterea comerțului online în România , în 2022.