Transformarea digitală a afacerilor din România a devenit în ultimele luni un subiect în vogă și așa va fi în continuare, deoarece raportările fiscale vor fi din ce mai complexe și mai sofisticate. Fără ajutorul tehnologiei, și mai exact al unui sistem integrat de gestiune a afacerii de tip ERP, o firmă din România se va confrunta cu dificultăți în ceea ce privește raportările către ANAF și nu numai.
NextUp Solutions, una dintre cele mai mari firme de soluţii software pentru business, cu peste 5.500 de companii din diverse domenii de activitate în portofoliul de clienţi, ajută companiile să-și digitalizeze modul de organizare a activității prin implementarea unui sistem ERP performant și modern.
”Cu un soft adaptat nevoilor companiei, după primii pași de implementare, ownerul va observa imediat beneficiile. Dar, trebuie să spunem clar și răspicat, că cele mai spectaculoase rezultate sunt obținute de companiile care își organizează procesele de business înainte să implementeze softul. Pentru a genera o transformare profundă, managerii și ownerii din România trebuie să înțeleagă în primul rând că un soft oferă rezultate doar atunci când antreprenorii au făcut o ”curățenie de primăvară” în organizația lor, au luat decizii despre cine ce face, ce automatizează și ce nu poate fi automatizat.” a menționat Roxana Epure, Managing Partner NextUp Solutions.
Un soft ERP performant și adaptat business-ului poate să scadă consumul de timp cu 50% pentru angajații din administrativ, contabilitate, vânzări sau producție. Mai mult decât atât, un program ERP este intuitiv și ușor de folosit, de exemplu unui specialist în resurse umane care folosește un program de salarii îi va lua maximum 7 minute pentru generarea primului fluturaș de salarii, fără nicio formare în prealabil, descurcându-se singur în sistem.
Task-urile repetitive, consumatoare de timp se automatizează, iar angajații au timp pentru activitățile generatoare de profit pentru firmă. În plus, când vine vorba de soluțiile de raportare SAF-T și e-Factura, NextUp Solutions este una dintre puținele companii de software care dezvoltă acest tip de soluții pentru automatizarea raportărilor către ANAF.
”Din punct de vedere legislativ, o firmă are în prezent mai multe responsabilități. Trebuie să declare facturile, datele despre stocuri, achiziții, datele despre furnizori, prețurile de la furnizori și cum a decis să mapeze tranzacțiile firmei pe conturile contabile. Sunt date pe care le declari și în SAFT și în alte raportări, cum este Declarația 394 care se depune lună de lună. Manual este imposibil să faci aceste verificări. La fel de imposibil este să alegi câte un cod corect din nomenclatorul de coduri SAFT (care are peste 5,000 de coduri) pentru fiecare tranzacție din firma ta, pe ultimele 6 luni, acest lucru fiind valabil pentru cei care nu au început de la zero din ianuarie și va trebui să se ocupe de acest lucru retroactiv. ” a completat Roxana Epure.
Companiile care apelează la ajutorul unui soft ERP și beneficiază de automatizarea raportării vor simplifica munca departamentului financiar-contabilitate sau de resurse umane, ceea ce scurtează enorm timpul alocat acestor procese. În plus, mai ales pentru companiile din producție, un soft performant ERP îi ajută pe angajați și manageri să analizeze rapoartele de vânzări în care pot observa evoluția prețurilor, precum și să aibă un raport de venituri versus cheltuieli care să-i ajute să se calibreze la inflație și evoluția pieței.
Echipa NextUp Solutions se pregătește în continuare cu noi funcționalități, ținând pasul cu schimbările legislative și evoluția pieței. Acesta este și motivul pentru care în prima parte a anului 2023, compania a înregistrat o creștere de 100% față de aceeași perioadă a anului anterior. Reprezentanții companiei se așteaptă la un an mai bun ca precedentul și investesc contant în produse noi care să repoziționeze activitățile zilnice pentru a reduce consumul enorm de timp.