Jungheinrich obține un al treilea trimestru excelent, continuă implementarea Stretegiei 2025+ și își extinde portofoliul de produse prin achiziția arculus GmbH, o companie care activează în sectorul roboților mobili autonomi (AMR).
Jungheinrich obține rezultate foarte bune în primele trei trimestre ale anului financiar 2021. Chiar și în contextul provocator și al tensiunilor din lanțurile de aprovizionare la nivel global, Grupul a reușit să își crească principalele cifre financiare, în unele cazuri semnificativ, în comparație cu anul precedent. Comenzile primite după nouă luni au depășit cu 31% cifrele anului precedent, ajungând la 3,58 miliarde de euro. Veniturile grupului au crescut la 3,02 miliarde de euro. Într-o piață cu un mediu care continuă să fie dificil, EBIT s-a îmbunătățit semnificativ cu 72%, ajungând la 258,4 milioane de euro. Rentabilitatea EBIT a crescut la 8,6%. Creditul net s-a ridicat la 295 de milioane de euro pe 30 septembrie 2021. Comenzile în stoc la Jungheinrich AG au ajuns la 1,43 miliarde de euro la data bilanțului și au fost astfel cu 71% mai mari decât în anul precedent. Ca urmare a acestei evoluții pozitive, Jungheinrich și-a majorat în octombrie prognoza privind comenzile primite și veniturile pentru întregul an 2021.
Dr. Lars Brzoska, CEO Jungheinrich AG: „În ciuda blocajelor de aprovizionare la nivel mondial și a costurilor mult mai mari ale materialelor, Jungheinrich a înregistrat o evoluție foarte bună a afacerilor în primele nouă luni ale anului în curs. Am reușit în mare măsură să evităm blocajele de producție prin gestionarea țintită și la timp a lanțurilor noastre de aprovizionare. Aceasta este o realizare majoră și aș dori să le mulțumesc tuturor angajaților, partenerilor și furnizorilor pentru că au făcut-o posibilă. Vom continua să implementăm pe deplin măsurile pentru a asigura capacitatea Jungheinrich de a livra. Rezultatul bun și comenzile solide aflate în stoc ne oferă un avânt pentru dezvoltarea în continuare a afacerilor și pentru consolidarea implementării Strategiei noastre 2025+.”
Ca parte a raportului trimestrial, Jungheinrich oferă prima actualizare privind consolidarea implementării Strategiei 2025+. Având în vedere evoluția actuală a pieței și a afacerilor, compania a revizuit și ajustat obiectivele strategiei pe baza așteptărilor actualizate pentru următorii ani, așa cum a anunțat anterior. Conform noii prognoze se așteaptă acum ca veniturile Grupului să crească organic până la 5,5 miliarde de euro (anterior: 4,6 miliarde de euro ), obiectivul de rentabilitate a vânzărilor EBIT să se situeze într-un interval cuprins între 8% și 10% (anterior: >8%), iar noul indicator cheie de performanță ROCE să atingă o valoare cuprinsă între 21% și 25%. Se preconizează că EBIT per angajat va fi de aproximativ 23 000 de euro.
O serie de proiecte și măsuri din cadrul Strategiei 2025+ au fost inițiate în întreaga lume în anul în curs, iar unele au fost deja aplicate în totalitate.
Automatizarea este esențială pentru creșterea viitoare a companiei Jungheinrich. Având în vedere acest lucru, în al patrulea trimestru al anului 2021, grupul a achiziționat arculus GmbH, o companie dezvoltatoare de tehnologie cu sediul în München, care activează în sectorul roboților mobili autonomi (AMR). arculus se concentrează pe roboți mobili autonomi, transportoare modulare și soluții software pentru automatizarea mobilă, alături de echipa sa experimentată de specialiști hardware și software la sediile din München, Ingolstadt, Stuttgart și Dresda. Printre clienții arculus se numără numeroși producători auto renumiți și clienți industriali din diverse alte sectoare. Prin achiziția arculus, Jungheinrich a adăugat la portofoliul său de sisteme de automatizare, soluțiile hardware și software extrem de inovatoare în sectorul roboților mobili autonomi, aflat în creștere rapidă. Prin intermediul sistemului de software management al arculus, recunoscut la IFOY Award 2021, flotele de echipamente automatizate (AGV) și roboții mobili autonomi (AMR) de la orice producător pot fi operate prin interfața VDA 5050. Dr. Brzoska explică avantajele: „Odată cu achiziția arculus, am reușit să ne extindem în mod cuprinzător expertiza în domeniul de acțiune al automatizării. Domenii importante de aplicare – cum ar fi pregătirea comenzilor de la marfă la persoană – vor cunoaște o creștere puternică și continuă, nu în ultimul rând din cauza comerțului electronic din ce în ce mai extins. Împreună cu echipa de la arculus, putem realiza o puternică sinergie de creștere și putem debloca importante domenii viitoare de acțiune în automatizarea logistică a depozitelor. Împreună deschidem un nou capitol în istoria depozitului viitorului.”
Prin proiectul „New IT Plant”, Jungheinrich a creat o fundație cloud hibridă în cadrul domeniului de acțiune al digitalizării, care interconectează în continuare oamenii, mașinile și software-ul din întreaga lume pentru a face posibile noi modele de afaceri cu valoare adăugată. În același timp, sistemul digital de gestionare a flotei „Jungheinrich FMS” a fost extins continuu în 2021. Gestionarea centrală, digitală a flotelor, inclusiv gestionarea accesului, evaluarea detaliată a orelor de funcționare și a costurilor și înregistrarea detaliată a șocurilor, oferă operatorilor avantaje semnificative în ceea ce privește programarea resurselor, întreținerea și disponibilitatea echipamentelor. Noile module le oferă clienților câștiguri suplimentare în materie de productivitate, interfețe de utilizare prietenoase și posibilitatea de gestionare proactivă a situațiilor critice.
Mobilitatea electrică este specializarea principală a Jungheinrich. Ca parte a Strategiei 2025+, Grupul își extinde poziția de lider în domeniul sistemelor energetice. Noua generație de echipamente cu o baterie litiu-ion integrată constituie o parte esențială a orientării strategice din acest domeniu. În 2021, Jungheinrich a introdus pe piață încă două noi utilaje cu acest concept de baterie. Ambele transpalete electrice sunt semnificativ mai scurte decât modelele anterioare datorită acestei integrări inteligente a bateriei. Acest lucru le conferă o agilitate și o manevrabilitate deosebită în timpul operării și asigură precizia chiar și în cele mai înguste spații. De asemenea, creează un spațiu de depozitare suplimentar valoros. Pe lângă aceste dimensiuni compacte de top în industrie, sunt și cele mai confortabile și mai sigure utilaje din clasa lor.
Activitățile din cadrul programului DEEP, care vizează continuarea transformării digitale și creșterea eficienței Grupului, în 2021 au inclus finalizarea analizei as-is, inclusiv definirea structurii IT țintă. Pentru a crește în continuare centrarea pe client, au fost demarate proiecte de implementare, în special dezvoltarea unui nou sistem ERP.
Proximitatea față de clienți, prin prezența locală într-o rețea internațională, este unul dintre factorii centrali pentru succesul modelului de afaceri Jungheinrich. Obiectivul strategic al Strategiei 2025+ este acela de a extinde în continuare amprenta globală a Grupului și de a atinge o cotă de 20% din venituri din afara pieței europene de bază. Acesta este motivul pentru care Jungheinrich intenționează să își sporească expansiunea în principal în America de Nord, dar și în Asia.
Obiectivul principal al Strategiei 2025+ este de a crea valoare durabilă pentru toate părțile interesate din cadrul Jungheinrich. Jungheinrich conștientizează importanța responsabilității economice, de mediu și socială pentru activitățile Grupului în întreaga lume. Sustenabilitatea determină în mod semnificativ direcția companiei în prezent și în viitor și constituie fundamentul pentru cooperarea în cadrul companiei Jungheinrich și impactul acesteia. Obiectivele și standardele pentru această acțiune sustenabilă în întreaga companie au fost dezvoltate ca parte a Strategiei 2025+. Începând cu primul trimestru al anului 2021, toate locațiile Jungheinrich din Germania funcționează exclusiv cu energie electrică verde; sucursalele și fabricile internaționale vor face tranziția treptat. În plus, Grupul a început să genereze propria energie solară în unele dintre locațiile sale, iar toate proprietățile eligibile vor fi echipate cu panouri fotovoltaice, pas cu pas. În același timp, parcul auto al companiei la nivelul întregului Grup este, de asemenea, convertit la automobile electrice. De asemenea, în cadrul companiei se dezvoltă în prezent modele pentru a ancora principiile de sustenabilitate și în procesul de dezvoltare a produselor. Acest lucru include intensificarea colaborării cu furnizorii și adaptarea, după caz. Au fost elaborate standarde pentru lucrul cu furnizorii, a căror respectare va fi auditată periodic. Obiectivele țintă și măsurile de protejare a climei și a resurselor sunt o dovadă că Jungheinrich își ia în serios responsabilitatea. Cu portofoliul nostru de produse durabile, dorim să fim prima alegere a clienților noștri.
INFORMAȚII SUPLIMENTARE
Dezvoltare Ianuarie – Septembrie 2021
Dezvoltarea pieței
Volumul pieței la nivel global pentru echipamente de manipulare a materialelor a crescut semnificativ între ianuarie și septembrie 2021 față de aceeași perioadă a anului precedent. S-a înregistrat o creștere puternică a cererii în toate regiunile. Comenzile din Europa au crescut simțitor în perioada de raportare, în principal datorită cererii de echipamente de depozitare.
Comenzi primite
Comenzile primite, pe baza pe numărului de bucăți, care includ comenzi atât pentru utilaje noi, cât și pentru echipamente pentru închiriere pe termen scurt, au totalizat 119,4 mii de utilaje, în creștere cu 48% față de cifra corespunzătoare din aceeași perioadă a anului precedent (80,7 mii de utilaje). La 3,581 milioane de euro, valoarea comenzilor primite, care acoperă toate domeniile de activitate – echipamente noi1, închirieri pe termen scurt și echipamente second hand, precum și serviciile post-vânzare – a depășit, de asemenea, în mod clar cifra de 2,732 milioane de euro din anul precedent (cu 31% mai mult), reflectând evoluția pozitivă a pieței, în special în Europa. Comenzile din stoc pentru afacerile cu utilaje noi au crescut la 1.428 milioane de euro la 30 septembrie 2021, ceea ce reprezintă 595 milioane de euro sau 71% mai mult decât cifra din anul precedent (833 milioane de euro).
Venituri
Veniturile grupului în primele luni s-au ridicat la 3 020 milioane de euro și au fost astfel cu aproximativ 11% mai mari decât în anul precedent (2 723 milioane de euro). Principalul factor al creșterii veniturilor Grupului a fost vânzarea de utilaje noi, cu o creștere a veniturilor de 204 milioane de euro. Motivele principale sunt cererea mai mare și o creștere semnificativă corespunzătoare a volumului de producție, precum și o creștere consistentă a comenzilor de sisteme logistice automate. Vânzările ulterioare au crescut în mod vizibil, cu venituri în valoare de 867 de milioane de euro în perioada de raportare (anul precedent: 796 de milioane de euro). Veniturile din activitatea de servicii financiare au fost la același nivel cu cele din anul precedent în primele nouă luni ale anului de raportare, ajungând la 827 milioane de euro (826 milioane de euro).
Profitul și poziția financiară
La 258,4 milioane de euro, profitul înainte de dobânzi și impozit pe profit (EBIT) al Grupului Jungheinrich pentru perioada ianuarie-septembrie 2021 a înregistrat o creștere de 72% față de aceeași perioadă a anului precedent (150,2 milioane de euro). Acest lucru s-a datorat în mare parte creșterii semnificative a utilizării resurselor. Jungheinrich a reușit, de asemenea, să compenseze cu mult creșterile parțial semnificative ale prețului materialelor prin ajustări de preț și măsuri de eficiență. Profitul înainte de impozitare (EBT) a crescut semnificativ la 249,6 milioane de euro la sfârșitul primelor nouă luni (anul precedent: 133,8 milioane de euro). Profitul sau pierderea în perioada ianuarie-septembrie 2021 a fost de 183,5 milioane de euro (anul precedent: 96,3 milioane de euro). Profitul pe acțiune preferențială a fost de 1,80 euro (anul precedent: 0,96 euro). La 30 septembrie 2021, creditul net a fost de 295 de milioane de euro (31 decembrie 2020: 194 de milioane de euro). Îmbunătățirea de 101 milioane de euro este în mare parte rezultatul unei creșteri a profitului sau a pierderilor plus deprecierea, amortizarea și pierderile din depreciere, cu o creștere moderată a capitalului de lucru.
Previziuni
Într-un comunicat ad-hoc din 25 octombrie, Jungheinrich și-a majorat încă o dată previziunile privind intrările de comenzi, EBIT, EBIT ROS, EBT, EBT ROS și ROCE pentru 2021. Consiliul de Administrație se așteaptă acum la intrări de comenzi între 4,6 și 4,8 miliarde de euro pentru întregul an 2021 (anterior: 4,2 și 4,5 miliarde de euro). Din cauza continuării provocărilor semnificative în lanțul de aprovizionare, se așteaptă ca veniturile Grupului să se încadreze în intervalul prognozat anterior de 4,0 miliarde de euro și 4,2 miliarde de euro. Conform estimărilor actuale, EBIT în 2021 se va situa între 340 de milioane de euro și 370 de milioane de euro (anterior: 300 de milioane de euro – 350 de milioane de euro). În consecință, se preconizează că randamentul EBIT din vânzări va fi cuprins între 8,5% și 8,8% (anterior: 7,5% și 8,3%). Se așteaptă ca EBT să ajungă la 325 de milioane de euro până la 355 de milioane de euro (anterior: 280 de milioane de euro până la 330 de milioane de euro). Rentabilitatea EBT pe vânzări ar trebui să ajungă între 8,1% și 8,5% (anterior: 7,0% și 7,9%). Consiliul de administrație estimează o valoare a ROCE cuprinsă între 20 și 23% (anterior: între 17 și 21%). Se preconizează că noul indicator cheie de performanță ROCE introdus cu efect de la 30 iunie 2021 va atinge o valoare cuprinsă între 19 % și 22 % (anterior: între 17 % și 21 %).
De asemenea, se preconizează că Jungheinrich va continua să aibă un credit net de peste 300 de milioane de euro la sfârșitul exercițiului financiar 2021.
Această previziune majorată presupune că aprovizionarea cu materiale, care continuă să fie dificilă, în special în cazul componentelor electronice, nu va schimba în mod semnificativ săptămânile rămase din exercițiul financiar. Măsurile de protejare a capacității de livrare a Jungheinrich vor fi continuate fără modificări. Cu toate acestea, nu există nicio garanție că blocajele din lanțul de aprovizionare cu materiale nu vor duce la opriri grave ale producției în viitor.
Despre Jungheinrich
Jungheinrich, înființată în 1953, este unul dintre cei mai importanți furnizori de soluții intralogistice din lume. Cu un portofoliu vast de echipamente industriale, sisteme automatizate și servicii, Jungheinrich oferă clienților săi soluții personalizate pentru provocările industriei 4.0. Grupul, cu sediul central în Hamburg, este reprezentat la nivel mondial în 40 de țări cu propriile filiale, precum și în alte aproximativ 80 de țări prin intermediul companiilor partenere. Jungheinrich are 18.000 de angajați la nivel mondial și a generat vânzări consolidate de 3,81 miliarde de euro în 2020. Acțiunile Jungheinrich sunt listate la MDAX.
În cazul în care aveți întrebări, vă rugăm să ne contactați: office@jungheinrich.ro.