Importanța motivării şi recompensării angajaţilor

Motivarea angajatilor este o preocupare din ce în ce mai pregnantă în rândul angajatorilor şi a antreprenorilor, a companiilor, pentru că s-a observat că un angajat motivat este un angajat ce lucrează eficient, este mai creativ şi nu pleacă din companie la prima ofertă de salariu mai bună. Motivarea angajaţilor este o artă ce determina angajaţii să muncească mai bine, mai eficient, fără a se simţi obligaţi. Motivarea merge mâna în mână cu productivitatea, angajaţii motivaţi sunt mai eficient, colaborează mai bine cu echipa şi au rezultate mult mai bune. 

Astfel, angajaţii motivaţi depun zi de zi efort la locul de muncă atât pentru companie, dar şi pentru ei înşişi, ştiind că sunt importanţi în cadrul organizaţiei şi că reuşesc să facă ehipe, departamente şi companii întregi să evolueze. Motivarea angajaţilor trebuie să fie un efort continuu al angajatorilor, un obiectiv principal pentru un venit mulţumitor şi un profit al companiei extraordinar.

Cum motivezi angajaţii firmei?

Există numeroase tehnici şi strategii de motivare a angajaţilor pe care angajatorii le pot aborda în mod selectiv sau pe diferite etape. Cu siguranţă nu se vor folosi toate strategiile în acelaşi timp, dar se pot face diferite experimente pe angajaţi. Principalele moduri de motivare a angajaţilor unei companii includ:

  • crearea unui loc de muncă atractiv, prin oferirea unui pachet salarial atractiv adaptat cerinţelor şi nevoilor pieţei, prin oferirea de beneficii extrasalariale şi oportunităţi de avansare;
  • oferirea unor bonusuri atunci când angajaţii au realizări importante, atât în proiectele colective, cât şi în proiectele individuale, precum tichete de masă, vouchere, un abonament la o sală de sport, o asigurare de sănătate în reţea privată, o maşină sau un telefon de serviciu, pixuri personalizate sau alte obiecte personalizate;
  • un salariu motivant, un premiu, beneficii materiale şi financiare.

Rolul motivării angajaţilor în cadrul unei companii

Principalul rol al motivării angajaţilor în cadrul unei companii este foarte important. Practic, principalul scop al motivării angajaţilor este îmbunătăţirea performanţelor la locul de muncă. Pentru a motiva angajaţii, conducerea companiei trebuie să cunoască angajaţii şi climatul din cadrul echipelor, pentru a aplica cele mai bune strategii care să păstreze talentele în organizaţii şi să atragă candidaţi competenţi.

Lipsa motivării angajaţilor se poate manifesta prin deficitul de competenta al acestora, prin plafonarea lor şi lipsa de randament. Conducerea companiei şi departamentul de resurse umane sunt responsabilă cu motivarea şi cu oferirea de beneficii atrăgătoare pentru a reţine şi a dezvolta competentele personalului. Angajaţii nemotivaţi nu mai dau randament, nu mai sunt productivi, întârzie, absentează şi au un comportament contraproductiv.

Pe lângă bonusurile oferite angajaţilor, este foarte important ca angajatorii să le demonstreze acestora că au încredere în ei, să le seteze un mic target săptămânal ce poate fi uşor atins şi le poate oferi satisfacţie, dar şi să se arate entuziasmaţi de orice mică reuşită a lor.

CategoriiHR