Ești patron de magazin? Află cum ODORIZANTELE de cameră pot să influențeze alegerile clienților și succesul afacerii tale

Specialiștii în marketing știu că muzica, iluminarea și elementele botanice pot crea stări de spirit care încurajează clienții să cumpere mai mult și să creeze o legătură cu afacerea. Ca adaos la aceste strategii, multe companii aleg diverse arome de parfumuri pentru a oferi clienților o experiență mai puternică. Mirosul potrivit nu doar că oferă o experiență mai plăcută, dar poate și să contribuie la succesul business-ului tău.

 

Simțul olfactiv este cel mai vechi și mai evoluat simț al speciei umane. Acesta este procesat de sistemul limbic, care se află în acea parte a creierului responsabilă cu emoțiile și amintirile. Un adult poate distinge, de-a lungul vieții, cel puțin 10.000 de mirosuri diferite, iar, spre deosebire de celelalte simțuri, mirosul ajunge instant în diferite părți ale creierului, spre deosebire de auz și gust, care sunt procesate central. 

 

Iată ce impact pot avea mirosurile plăcute asupra clienților și a magazinului tău:

 

 

  • Creșterea vânzărilor

 

 

Asocierea parfumului potrivit cu afacerea ta poate îmbunătăți percepția asupra calității unui produs și poate încuraja clientul să interacționeze cu magazinul mai mult timp. De exemplu, un studiu britanic a arătat cum comercianții cu amănuntul pot crește vânzările cu până la 19% prin utilizarea parfumurilor în magazinele lor. Potrivit unei alte cercetări, un magazin de electrocasnice și electronice poate raporta o creștere a vânzărilor de până la 33% dacă patronii folosesc arome de prăjituri. 

 

 

  • Experiență memorabilă

 

 

Parfumurile de calitate pot aduce beneficii afacerilor prin influențarea comportamentului de cumpărare al clienților, creând în același timp și o experiență memorabilă pentru aceștia. Prin utilizarea odorizantelor de cameră profesionale, disponibile pe Arli.ro, poți să creezi în magazinul tău o experiență de neuitat, care să implice toate cele cinci simțuri – clienții sunt mai predispuși să cumpere produsele disponibile atunci când aromele sunt asociate cu emoții și sentimente de nostalgie. De pildă, un magazin care comercializează produse de Crăciun poate să asigure succesul vânzărilor prin folosirea unui odorizant care să trimită la mirosul de plăcintă sau scorțișoară. 

 

 

  • Asociere senzorială 

 

 

Unele companii folosesc parfumuri unice pentru a crește loialitatea mărcii, astfel încât clienții să asocieze magazinul cu mirosurile respective. Folosirea unui parfum specific este doar un alt mod în care patronii își pot distinge marca în fața concurenței.

 

 

  • Senzația de spațiu mai mare

 

 

Aromele pe care alegi să le folosești pot influența percepția clienților asupra dimensiunilor magazinului. De exemplu, mirosurile ușoare, precum măr verde, aloe vera sau citrice, pot face un spațiu să se simtă mai extins, în timp ce mirosurile de mosc, palo santo sau foarte dulci pot avea efectul opus. Deci, dacă vrei să faci magazinul să pară mai spațios, ține minte că odorizantele sunt variante mult mai puțin costisitoare decât renovarea.

 

 

  • Creșterea productivității 

 

 

Beneficiile mirosurilor plăcute nu sunt doar pentru clienți, ci și pentru personal. Lucrul într-un mediu care miroase bine poate aduce beneficii oamenilor care lucrează în magazinul tău – aceștia vor fi mai atenți, mai binedispuși și mai productivi. În plus, clienții vor fi mai încântați de experiență dacă sunt întâmpinați de angajați fericiți, care să trateze magazinul tău ca pe o a doua casă. 

 

Cu atâtea beneficii de luat în calcul, nu este de mirare că tot mai multe companii aleg să folosească mirosurile plăcute pentru crearea unei experiențe memorabile pentru clienți, lucru ce poate influența considerabil vânzările. Așadar, psihologia mirosului este importantă atât pentru susținerea stării de bine, cât și pentru succesul afacerii tale. Cu toate că există nenumărate mituri care înconjoară mirosul și ce înseamnă acesta, cu siguranță te poate ajuta să îți crești vânzările.

 

Sursă foto: Shutterstock.com