Calitatile mentale sunt fara indoiala importante si necesare in evolutia profesionala, insa nu si suficiente/ Pentru a reusi cu adevarat sa te afirmi in cariera, este nevoie si de constientizarea si gestionarea emotiilor.
Atitudinea oamenilor fata de ceea ce simt este diferita. Unele persoane isi neaga emotiile si incearca – fara succes – sa se bazeze doar pe ratiune. Altele se lasa uneori coplesite de emotii, indeosebi de cele negative, ceea ce le face sa comita greseli. Succes au doar cei care devin constienti in timp real de ceea ce sunt si folosesc sentimentele in mod constructiv si echilibrat, alaturi de gandire.
In domeniul afacerilor, participarea la un training inteligenta emotionala este de asemenea importanta. Ea ii ajuta pe cursanti sa isi dea seama care le sunt dorintele si temerile si sa gestioneze intr-un mod inspirat toate tipurile de interactiuni interumane: cu clienti si parteneri de afaceri, cu colegi, superiori si subalterni.
Cui ii este recomandat un training de inteligenta emotionala?
Acest curs se dovedeste util pentru managerii si antreprenorii care isi doresc sa comunice asertiv cu membrii echipei, precum si pentru toti profesionistii care au interactiuni cu parteneri de business, furnizori si clienti. In general, ajuta la dezvoltarea persoanelor care vor sa construiasca o strategie de wellbeing si relatii sanatoase atat pe plan profesional, cat si personal.
Una dintre ideile fundamentale aflate la baza unui training de inteligenta emotionala este aceea ca oameni nu au tinut pasul cu dezvoltarea societatii si a tehnologiei. Prin urmare, chiar daca nu se mai confrunta cu razboaiele permanente, cu bolile devastatoare sau cu conditiile precare de viata din trecut, starea lor emotionala nu s-a imbunatatit.
Dimpotriva, numarul celor care sufera de depresie sau de diferite tulburari emotionale pare mai mare decat oricand. Stresul permanent, noile tipuri de provocari, aparute zi de zi, isi gasesc rareori rezolvarile dorite, din cauza unei intarzieri in evolutie si a unei lipse de adaptare.
Prin urmare, este esential ca participantii sa primeasca instrumente cu ajutorul carora sa identifice propriile masti emotionale si sa interactioneze constructiv cu ceilalti in situatii cat mai diverse, inclusiv atunci cand exista dezacorduri sau conflicte.
Pe langa analiza celor mai noi cercetari legate de emotii, sunt aplicate diferite tehnici de asertivitate pe studii de caz concrete, care includ interactiuni specifice atat mediului de afaceri, cat si vietii personale.
Ce obtin participantii la un training de inteligenta emotionala?
Pornind de la studiile si de la metodologia dezvoltata de John Parr, specialist in inteligenta emotionala, cursantii reusesc sa inteleaga rolul emotiilor in evolutia umana, modul de functionare a creierului si de formare a tiparelor comportamentale.
Cei interesati vor primi tehnici concrete pentru a-si gestiona teama, tristetea sau furia si pentru a le ajuta, in egala masura, pe alte persoane care se confrunta cu astfel de stari. In plus, va deveni posibila constientizarea diferentei dintre emotiile autentice si emotiile masca.
Astfel, la nivel de companie se va ajunge nu numai la imbunatatirea relatiilor dintre membrii echipei, ci si la o mai buna gestionare a stresului si incertitudinii si, ca o consecinta directa, la diminuarea conflictelor.
Alege sa participi la un training inteligenta emotionala si efectele pozitive vor fi resimtite nu numai de tine, ci si de toti cei cu care interactionezi!