Cum să îți întărești relațiile de business pentru parteneriate benefice pe termen lung

 

Provocarea în construirea unei relații de success cu clienții și partenerii noștri este că pre-selectăm cum să ne poziționăm în fața clientului, așa cum considerăm noi că ar trebui să apărem. Facem asta înainte să cunoaștem clientul. Tot ce vede un client – de la website la feed-ul de Instagram este atent selecționat și încadrat astfel încât să dăm de înțeles că a lucra cu noi (compania noastră) este decizia potrivită. 

Din acest motiv, clienții care intră în relația cu noi pornesc cu așteptări foarte mari. Oricare ar fi motivul pentru care persoana respectivă sau compania ți-a devenit client – un proiect specific sau o colaborare pe termen lung, mizele vor fi mari. 

Cum să modelezi așteptările clientului

Unul dintre beneficiile principale pe care le vei simți dacă vei seta așteptările clientului este că te va ajuta să creezi și menții o reputație puternică. Când ai clienți care au avut parte de o experiență minunată de lucru cu tine, atunci ai o mulțime de ambasadori de brand care vor spune o mulțime de lucruri bune despre tine.  În același timp, setarea așteptărilor te va ajuta în navigarea cu succes a potențialelor conflicte – o componentă foarte importantă a longevității unui business. 

Crează raportul din timp și potrivit

O modalitate de a crea raportul potrivit este să le-o iei înainte cu întrebările și prezentându-le informația de care vor avea nevoie. Astfel, vei calma și cel mai neliniștit client, spunându-i la ce să se aștepte și ce să facă – în special când ai de-a face cu clienți care nu au multă experiență. 

Lucrează și comunică cu consecvență

Definește din timp stilul de lucru, filosofia de lucru și abordarea pe care o vei adopta în orice relație de business. Apoi, păstrează acei piloni și livrează conform acestora, indiferent că ai propria afacere sau ești angajat în cadrul unei companii. Dacă, spre exemplu, ai încheiat un proiect de success cu clientul, adu-ți aminte să păstrezi relația vie, chiar dacă la momentul actual nu mai aveți proiecte la activ. Fă-ți clienții să se simtă speciali și apreciați, prin mici gesturi, cum ar fi trimiterea unui coș de cadou corporate, de exemplu. Primirea unui astfel de cadou cum sunt cele de la Boutiquecadeaux.ro sunt un gest care te va poziționa mai bine în fața clientului, arătând că fiecare victorie și fiecare relație trebuie celebrată. 

Urmează, deci,  sisteme clare – pentru a-ți aduce aminte fiecare promisiune făcută unui client, pentru a ști că orice ați agreat va fi urmat. În practică, asta se poate traduce prin folosirea unei aplicații de client management, crearea unor ghiduri și reviste sau alte materiale pe care le poți transmite clienților, pentru a ști la ce să se aștepte în colaborarea cu tine. Menține toate căile de comunicare deschise și fă-ți clienții să se simtă speciali – nu trebuie să aștepți să fie o sărbătoare specială – marcarea încheierii unui proiect e o ocazie perfectă pentru asta. 

sursă foto: pexels.com