Puterea psihologică a culorilor este de necontestat, iar dintr-o perspectivă de marketing, culorile pot fi utilizate pe etichete în așa fel încât ambalajul produselor să transmită consumatorilor exact mesajul dorit. Dacă intenționezi să lansezi pe piață un produs, trebuie să știi că este foarte important modul în care îl ambalezi și culorile pe care le alegi pentru decorarea etichetelor și a ambalajului, în general.
Importanța non-culorilor
Albul este o non-culoare asociată cu senzația de curățenie și stabilitate și, dacă este folosită în promovarea unui produs, va sugera potențialilor consumatori ideea de puritate, dar și posibilitatea de a fi creativi. Fiind un reprezentant al neutralității, albul este folosit de branduri care mizează pe ideea de creativitate și de permitere a utilizatorului să jongleze cu produsul oferit.
Negrul, pe de altă parte, este o non-culoare asociată cu putere, stabilitate și autoritate, iar utilizarea ei se face pentru a sugera rafinament și autoritate.
La granița dintre cele două se află griul, o culoare destul de periculoasă atunci când vine vorba de ambalarea unui produs, pentru că sugerează îmbătrânire, dar în același timp duce cu gândul la rezistență și simț practic.
Ce transmit culorile primare
Roșul, simbol al urgenței și rapidității, este folosit pentru acele produse care se vor a fi vândute rapid, tocmai de aceea este foarte popular în rândul restaurantelor fast-food. Roșul te încurajează să acționezi rapid și îți creează în corp o senzație de entuziasm și agitație.
Galbenul este o culoare care poate crea anxietate, tocmai de aceea este folosită pentru a stimula cumpărătorii impulsivi și este foarte populară și ea atunci când se promovează reduceri sau vânzări accelerate.
Albastrul este o culoare foarte populară în rândul bărbaților și este asociată cu calm, pace și siguranță. Este asociat cu produsele care ajuta la productivitate și este folosit în special de brandurile care vor să transmită ideea de încredere.
Verde, mov și portocaliu – utilizări frecvente
O culoare foarte utilizată pe etichetele produselor este verdele. Această culoare este asociată cu natura și sănătatea. În general, se folosește în cazul produselor naturiste și care au în vedere protejarea mediului.
Movul, pe de altă parte, este o culoare asociată cu noblețe și înțelepciune, iar efectul la nivel mental este stimularea ideii de rezolvare a problemelor într-un mod creativ. Este foarte populară în zona produselor cosmetice anti-îmbătrânire.
Portocaliul este o culoare foarte optimistă care are menirea de a stârni senzația de prudență și de a-i face pe consumatori să cumpere un produs tocmai din acest motiv.
Rolul culorilor în marketing este unul foarte important, iar utilizarea nuanțelor potrivite atunci când vrei să decorezi un produs poate să facă diferența de la a vinde sau a nu vinde.