Orice minimarket sau supermarket care comercializează mai multe tipuri de produse prezintă sau ar trebui să prezinte mai multe tipuri de rafturi dedicate pentru expunere. Motivele pentru această alegere nu țin numai de estetică. La amenajarea unui magazin sunt aspecte foarte importante de luat în considerare, mai ales când ne referim la rafturi de fructe și legume
Ține cont de amenajarea suprafeței
Atunci când cumpărătorul intră în minimarketul sau supermarketul tău, e de dorit să poată identifica ușor în spațiu unde se află produsele de care are nevoie. Pe de altă parte, suprafața pe care o ai la dispoziție influențează tipul de rafturi pe care le poți alege și pe care ți le poți permite.
Când ai magazin cu autoservire, e foarte bine să alegi rafturi fructe / legume tip gondola deoarece clienții vor putea avea acces la toate produsele și le vor putea alege pe cele preferate. În plus, vei expune toate produsele proaspete pentru a încânta cumpărătorii și vei putea observa repede dacă din diferite motive alimentele se deteriorează.
Mai poți alege și rafturile de perete, foarte versatile. Le poți fixa de perete în mai multe locuri, așa încât spațiul de expunere să fie maximizat. Poți valorifica orice zona și în același timp păstra magazinul ordonat.
În acest fel vei puncta prin estetică și bineînțeles că vei câștiga apreciere pentru alte aspecte, de asemenea, precum cel legat de igienă.
Alege rafturi care favorizează prospețime îndelungată
Sunt mai multe motive pentru care există rafturi dedicate mai multor tipuri de produse, fiecare având un specific dat de nevoile de depozitare ale alimentelor sau restul felurilor de produse.
Rafturile pentru fructe și legume permit circulația aerului, sunt înclinate pentru depozitare optimă – în plus pe lângă accesibilitate oferită în acest fel. Circulația aerului înseamnă menținerea igienei, deci prospețimea produselor pe termen lung.
Materialele speciale din care sunt confecționate și designul special care, din nou, permite aerisirea, permit curățarea mai ușoară și menținerea prospețimii fructelor și legumelor. Pentru ca nu sunt produse în serie, situație în care produsele au aceeași rețetă și risc de alterare scăzut, acest aspect este foarte important. Mobilierul în care acestea sunt depozitate păstrează sau nu calitățile lor.
Caracteristici speciale
Dacă rafturile de tip gondola nu te mulțumesc, nu-ți servesc nevoilor de expunere a cât mai multor produse, sau nu dispui de spatiu pentru ele, poți alege rafturile de perete sau pe cele de tip raion care pot fi plasate unul lângă celălalt, au mai multe polițe de expunere și respectă aceleași cerințe de fabricație pentru păstrarea fructelor și legumelor în condiții optime.
Totodată, un alt element ajuta pentru o prezentare mai eficientă a fructelor. Unele rafturi metalice prezintă panzie oglindă la nivelul superior, unele chiar și o lampă LED. In functie de preferințe și de nevoile spațiului, alegerea unui asemenea tip de raft poate aduce beneficii afacerii tale, mai ales dacă ai la dispoziție un spațiu mai mic de expunere și e nevoie ca acesta să fi cât mai luminat.
Aceste rafturi metalice sunt și vopsite în câmp electrostatic, ceea ajută la păstrarea aspectului general îngrijit și la curățenie în magazin.
Dacă vrei să ai o tematică pentru magazinul tău, rafturile și gondolele din lemn sunt foarte versatile. Le poți plasa într-un cadru rustic, într-un magazin bio, într-unul doar de fructe și legume, într-un plafar chiar sau într-o secțiune tematică a spațiului tău, care o poate delimita mai bine și scoate în evidență pentru diferite promoții pe care le plănuiești.
Un alt aspect de care e nevoie să ții cont este temperatura optimă ambientală și cea din zona de expunere pentru ca fructele și legumele să își păstreze calitatea, aspect care va fi din nou apreciat de cumpărători.
Când intenționezi să achiziționezi astfel de rafturi dedicate, arăți încă de la început că acorzi atenție clienților tăi, că tratezi cu seriozitate și respect resursele tale și materia prima pe care o vinzi. Oricare model ai alege, știi că mergi spre calea bună spre profit.