În prezent, cine nu utilizează aplicațiile de pe mobil? Probabil că mulți s-au gândit, la un moment dat, să creeze o aplicație mobilă, însă, nu multora le-a și reușit acest lucru. Dezvoltarea unei aplicații mobile nu este o operațiune prea simplă, dar nici prea ieftină. Cu toate acestea, dacă dispui de resurse financiare și de idei inovatoare, sunt șanse să creezi o aplicație de succes. Pe de altă parte, o aplicație mobilă bine gândită și dezvoltată poate fi și o investiție profitabilă, deoarece aceasta poate fi monetizată, devenind, astfel, o sursă de venit. Îți punem la dispoziție câteva lucruri pe care e bine să le știi, înainte de a dezvolta o aplicație mobilă.
1. Trebuie să aduci plusvaloare
O aplicație mobilă care imită o altă aplicație nu va avea succes, decât dacă este superioară ca funcții și calitate. Există multe tipuri de aplicații mobile, de la jocuri, până la aplicații de lifestyle sau rețete culinare. Așadar, după ce îți stabilești tipul de aplicație, obiectivele și publicul țintă, cercetează, îndeaproape, competiția și recenziile clienților. Identifică punctele forte, punctele slabe, lipsurile și greșelile, astfel încât să poți crea o aplicație superioară. Află care sunt nevoile clienților și ce și-ar dori mai mult pe acest palier. Totuși, o idee nouă în totalitate ar urca mai repede în topuri decât una deja existentă.
2. Ai nevoie de un developer de aplicații mobile
Doar nu credeai că trebuie să faci o carieră în IT pentru a dezvolta o aplicație mobilă? Există firme specializate care dezvoltă jocul în locul tău, contracost, așa cum este, spre exemplu, fanstudio.co.uk. Tu vii cu ideea și detaliile, iar dezvoltatorii îți materializează creativitatea în cel mai profesionist mod posibil.
3. Bugetul influențează rezultatul final
Trebuie să te aștepți la sume mari, dacă vrei să creezi o aplicație mobilă de succes. O aplicație de calitate poate necesita plata unei sume cu multe cifre de zero. Bineînțeles că unele companii pot crea aplicații pentru sume în jur de 1000 de euro, însă funcțiile sunt limitate, la fel și designul și grafica. Investiția pe care o faci influențează multe caracteristici. Prețul depinde și de compania pe care o alegi și de timpul în care vrei ca aplicația să fie gata.
4. Fă cunoștință cu tipurile de monetizare!
Aplicația mobilă poate genera venituri prin diferite metode, cum ar fi:
- Plata pentru a putea fi utilizată
- Plata pentru unele caracteristici premium și gratuitatea pentru cele standard
- Reclamele din cadrul aplicației
- Achiziții în aplicație (pentru aplicațiile e-commerce)
- Abonamente
- Sponsorizări
Așadar, dezvoltarea unei aplicații mobile nu este o procedură simplă. Informează-te cu privire la acest subiect și contactează o companie dezvoltatoare, dacă ai o idee strălucită.