Să te îmbraci adecvat în funcție de context este destul de dificil. Cu atât de multe tentații în jur și cu trendurile care se succed de câteva ori pe an, este greu să-ți construiești un stil personal pe care să-l păstrezi și peste câțiva ani, fără să te gândești că s-a demodat.
Din fericire, trendurile pentru ținutele business nu se schimbă la fel de rapid ca celelalte, dar tot există riscul să greșești din când în când. Ți-am pregătit o listă cu cele mai frecvente 4 greșeli care apar atunci când îți construiești ținutele pentru birou, dar și câteva sfaturi utile care te vor ajuta să „navighezi” prin acest domeniu.
Nu accesoriza în exces
Una dintre cele mai întâlnite greșeli pe care femeile le fac este să accesorizeze în exces. Dacă într-o zi te-ai hotărât să porți cerceii strălucitori care atrag privirile tuturor, asigură-te că sunt singura bijuterie pe care o porți și nu plusa și cu un medalion strident.
De asemenea, cel mai bun accesoriu pe care poți să-l alegi este ceasul, mai ales când poți să optezi dintr-o varietate de ceasuri de damă. Fie că au curea de piele sau metalică, fie că sunt clasice sau smartwatch, toate vor merge de minune cu ținutele tale office, nu le vor eclipsa, ci le vor completa perfect.
Ferește-te de asocieri nepotrivite de stil
De câte ori nu ai remarcat o ținută aproape perfectă dar pe care a stricat-o un singur detaliu? Geanta nepotrivită, tipul acela de pantofi sport care par că merg la orice, un accesoriu în plus sau coafura total inadecvată…
Da, pantofii tăi sport sunt extrem de comozi, dar nu poți să-i încalți la ținutele de la birou, în special în zilele în care aveți întâlniri de afaceri. Dacă nu ești adepta pantofilor stiletto, cu siguranță pantofii oxford îți vor face mai comode zilele la birou și totodată vei arăta impecabil.
Nu exagera cu stilul casual
Când colegii vin la birou în cămăși cu carouri, se încalță cu teniși sau se îmbracă în rochii lungi parcă pregătindu-se de vacanță, nu uita că la job ești într-un mediu profesional și că stilul casual nu este potrivit în acest context. Dacă ai făcut cel puțin o dată această greșeală, știi cum te-ai simțit când a trebuit să participi la o ședință neanunțată.
Profită de ziua casual, în cazul în care în biroul tău există acest obicei, dar, ca regulă generală, îmbracă-te de parcă în fiecare zi ai avea un meeting important. Cu siguranță nu haina îl face pe om, ci abilitățile și atitudinea, dar și ținutele pe care le porți pot să influențeze modul în care te prezinți în public.
Nu te ghida după trenduri
Trendurile vin și pleacă, multe dintre ele te vor bulversa, de aceea încearcă să-ți creionezi un stil personal și să profiți de anumite piese vestimentare din trenduri pe care să le adaugi garderobei tale. Nu îmbrăca la birou cizme cu leopard print dacă nu te simți confortabil în ele, chiar dacă una dintre colege le poartă cu mult entuziasm.
Secretul unui stil business reușit este să-ți construiești o garderobă versatilă, în culori neutre, să accesorizezi potrivit orice ținută, și să adaugi din când în când pete de culoare care să te scoată din anonimat.