Sfaturi practice privind shoppingul online

Obiceiurile de cumpărare ale românilor s-au schimbat atât de mult în ultimele luni, încât specialiștii se așteaptă ca numărul celor care fac shopping online să aibă o creștere de cel puțin 50% până la finalul anului, potrivit unui articol publicat în StartupCafe, în mai 2020.

Aflat în plină ascensiune, shoppingul online prezintă, totuși, unele riscuri, mai ales pentru cei care nu sunt familiarizați cu acest tip de cumpărături. Tocmai de aceea este esențial să ținem cont de o serie de sfaturi practice, pentru a evita posibilele experiențe neplăcute. 

Achiziții făcute doar de la magazinele de încredere 

În mod cert, există o mulțime de magazine online care promit tot felul de oferte avantajoase și beneficii irezistibile, însă nu acestea ar trebui să fie singurele criterii după care ne ghidăm atunci când alegem locul de unde facem cumpărături. 

Înainte de orice altceva, ar fi indicat să luăm în considerare reputația brandului, iar prin reputație ne referim la încrederea pe care a câștigat-o de-a lungul timpului. Cu alte cuvinte, este mai sigur să cumpărăm de pe un site care are o anumită vechime și care pune la dispoziția utilizatorilor toate informațiile bine de știut înainte de achiziția propriu-zisă: informații comerciale și fiscale, modalitatea/modalitățile de livrare, modalitățile de plată etc. Acest lucru este valabil indiferent de categoria din care fac parte produsele pe care intenționăm să le cumpărăm: de la articole vestimentare și de încălțăminte, până la cărți – de pildă, librăria online CLB este cel mai longeviv brand prezent pe piața românească de retail de carte. 

Totodată, pentru a ne asigura că un magazin online este de încredere și că alți cumpărători au avut parte de experiențe plăcute, putem verifica recenziile acestora de pe paginile de socializare. 

Atenția acordată politicii de retur

Magazinele online de încredere au o secțiune dedicată detaliilor despre politica de retur. De aici aflăm care este perioada în care putem returna produsele, în ce condiții trebuie returnate acestea și care sunt produsele exceptate (cum ar fi unele produse de îngrijire personală). 

Totodată, este important să ne informăm cu privire la costurile returului: în timp ce unele magazine online oferă retur gratuit, altele menționează clar faptul că persoana care suportă costurile de retur este cumpărătorul.

Atenția acordată descrierii produselor 

O simplă fotografie de prezentare a produsului nu este suficientă. Să ne gândim, de exemplu, la produsele electrocasnice, care au o mulțime de detalii tehnice bine de știut. 

Pentru a fi siguri că produsul care ne-a atras atenția corespunde așteptărilor noastre, este recomandat să citim descrierea. În cazul în care aceasta nu este completă, am putea contacta comerciantul – fie prin e-mail, fie telefonic.

Înainte de a cumpăra, este necesar să ne documentăm, să citim recenziile clienților, să verificăm reputația magazinului. Astfel, ne vom bucura de experiențe sigure și plăcute.