- Cercetările arată că primii zece producători de autovehicule riscă amenzi cumulate de 114,6 miliarde EUR în 2021, dacă nu își vor reduce drastic amprenta de carbon.
- Daimler AG este compania care este cea mai îndepărtată de îndeplinirea obiectivelor privind emisiile de carbon impuse de UE pentru 2021, ceea ce, în baza emisiilor flotei, ar putea duce la potențiale amenzi anuale de 13,3 miliarde EUR.
- Groupe PSA a produs cele mai poluante modele dintre cele mai vândute mașini de anul trecut, ceea ce i-ar putea costa 1,263 miliarde EUR doar pentru a compensa vânzările.
- În prezent, niciun producător de autovehicule nu este pe cale de a îndeplini obiectivele UE, deoarece sectorul transporturilor reprezintă în continuare 24% din emisiile anuale globale de carbon.
O nouă cercetare arată că niciunul dintre primii zece producători de autovehicule nu se apropie de a îndeplini obiectivele privind emisiile de carbon ale UE și s-ar putea confrunta cu amenzi anuale de 11,4 miliarde EUR fiecare ca rezultat.
Raportul privind emisiile automobilelor a constatat că Daimler AG este producătorul de mașini care este cel mai îndepărtat de atingerea obiectivelor impuse de UE pentru 2021 privind emisiile medii de 95 CO2g/km al flotei, în timp ce Toyota Industries este compania care se apropie cel mai mult de reducerea amprentei de carbon – dar se confruntă în continuare cu potențiale amenzi semnificative.
Producătorii de automobile trebuie să își reducă substanțial amprenta anuală de carbon pentru a îndeplini standardele UE privind emisiile sau se vor confrunta cu amenzi de 95 EUR pentru fiecare CO2g/km care depășește obiectivul, înmulțit cu numărul de unități vândute. În baza emisiilor flotei și a vânzărilor unitare ale producătorilor de top din ultimul an, acest lucru echivalează cu o valoare eșalonată de 11.462.337.802 EUR ca și penalități în medie pentru fiecare producător.
Pe lângă plata amenzilor pentru depășirea obiectivelor UE, producătorii de automobile ar trebui, de asemenea, să compenseze emisiile din vânzările lor anuale. În 2019, cei mai mari zece producători de automobile ar fi trebuit să plătească 424 de miliarde EUR – sau o medie de 39.5% din veniturile lor anuale fiecare.
Producătorii și distanța față de obiectivele UE
Producător | Distanța față de obiectivele UE – CO2g/km | Producător | Distanța față de obiectivele UE – CO2g/km |
Daimler AG | 42 | Ford Motor Company | 28.7 |
Mazda Motor Corporation | 40.2 | Hyundai Motor Group | 26.9 |
BMW | 32 | Groupe PSA | 19.1 |
Automobile Fiat Chrysler | 29.4 | RENAULT | 18.2 |
Volkswagen Group | 29 | Toyota Industries | 6.3 |
O analiză a celor mai vândute modele ale fiecărei mărci dezvăluie că Groupe PSA a produs cele mai poluante autoturisme în medie anul trecut, ceea ce ar costa 1.3 miliarde EUR pentru compensare. Pe baza vânzărilor din UE, cel mai poluant model vândut anul trecut a fost Renault Clio.
Diminuarea costurilor de funcționare ale modelelor emblematice ale producătorilor arată că Mercedes-AMG GT a fost cel mai poluant model de pe piață anul trecut, în timp ce Peugeot 508 a fost cel mai ecologic. În ciuda acestui fapt, amprenta de carbon a modelului 508 este echivalentă cu consumul de 12.208 litri de gaz sau 10.659 litri de motorină.
Industria transporturilor este printre cei mai mari contribuitori la amprenta globală de carbon, reprezentând aproximativ 24% din emisiile de gaze cu efect de seră din lume anul trecut.
Pentru a vedea rezultatele raportului privind emisiile automobilelor, vizitați: https://www.netbet.ro/raport-emisii-automobile/