Cu siguranta, multi v-ati pus intrebarea, ce face, realmente, o companie de SEO? Evident, presteaza servicii de optimizare site. Ok, dar ce inseamna acest lucru? Este, realmente, nevoie de astfel de servicii? Cand si in ce conditii?
Pentru unele persoane, SEO reprezinta asa o nebuloasa, incat nici n-ar sti cu ce sa inceapa, daca ar fi sa explice, in vreun fel, despre ce este vorba; ba chiar exista unii care defaimeaza aceste servicii, mai ales daca au avut contact cu asa-zisi specialist, care pot sa faca mai mult rau decat bine pozitionarii unui website in motoarele de cautare. Pentru ca despre asta este vorba; SEO inseamna SEARCH ENGINE OPTIMIZATION, adica optimizare pentru motoarele de cautare.
Fiecare dintre noi stim ca, atunci cand cautam ceva pe Google, de exemplu, nu trecem mai departe de doua trei pagini, si asta in cel mai bun caz; doar in cazul vreunei cautari exceptionale, utilizatorul va parcurge mai mut decat acele prime doua trei pagini. Cel mai des, vizitatorii se opresc la prima pagina, uneori chiar la primele link-uri. Deci, este important pentru fiecare detinator de website, ca acesta sa se afle in top 10, adica pe prima pagina in Google. Dar, exista mii si mii de site-uri, uneori cautarile afiseaza chiar milioane de rezultate; iata de ce este important ca website-urile sa fie optimizate, astfel incat sa indeplineasca cerintele de ierarhizare si sa poata fi pozitionate cat mai bine in cautari (si aici vorbim de cautarile organice, care se afiseaza in mod natural, nu de cele platite – link-urile sponsorizate).
O buna pozitionare in motoarele de cautare, in cautarile organice, se poate obtine pe doua cai – prin ceea ce se numeste white-hat SEO si black-hat SEO. White-hat SEO cuprinde bune practici SEO, destinate sa aduca o crestere normala, constanta, sustenabila unui website; pe de alta parte, black-hat SEO cuprinde practici SEO la limita regulamentului, metode nu foarte etice si conforme, care pot sa asigure o crestere rapida, pe moment, insa, pe termen lung, se poate ajunge la penalitati severe, care sa anuleze orice sansa de a obtine vizibilitate pentru website-ul in cauza, din surse organice. De aceea, companiile care ofera servicii de optimizare site serioase folosesc white-black SEO, luand in considerare fiecare factor de ranking, insistand, insa, mai mult, pe cei esentiali, cu impact deosebit in rankingul acestuia. Factorii cei mai importanti pentru ierarhizare sent: securitatea website-ului (HTTPS versus HTTP), existenta interfetei mobile-friendly, mai ales in conditiile in care Google a implementat deja modulul mobile-friendly first, luand in considerare faptul ca tot mai multi utilizatori au inceput sa acceseze internetul de pe dispozitivele mobile, viteza de incarcare a site-ului, care trebuie sa fie cat mai rapida, pentru a nu tine utilizatorii in asteptare (acestia nu vor astepta, ci se vor muta pe alte pagini, care se incarca optim), sitemap-ul site-ului (harta de navigare), calitatea continutului (nu foarte lung si cat mai clar, continut unic, original), calitatea backlink-urilor (nu cantitatea, cum era inainte), prezenta in social media, optimizarea imaginilor, intentia de cautare, etc.
Sunt cateva dintre tehnicile pe care le aplicam si noi, pentru a ajuta website-urile sa ajunga pe primele pozitii. Va asteptam sa ne contactati pentru o analizat gratuita a website-ului si un plan individualizat de interventie. Odata ajuns pe pozitiile fruntase, site-ul trebuie sa se mentina acolo; de aceea optimizare site inseamna proces dinamic, continuu, de lunga durata.