Acum zece ani, specialistii in Search Engine Optimization vorbeau de aproximativ 200 de factori de ranking, luati in considerare pentru a determina ierarhizarea (SERPs). In zece ani, multe lucruri s-au schimbat, inclusiv in SEO. Insa, cei care au experienta in domeniul de activitate optimizare SEO spun ca, in pofida acestor transformari, uneori radicale, un lucru este la fel de cert, ca si in urma cu 10 ani; faptul ca unele variabile sunt mai importante decat altele si, daca specialistul stie care sunt acele elemente esentiale si se concentreaza asupra lor, atunci poate spori substantial sansele de succes ale oricarei campanii SEO.
De la inceputul acestui an, Google a implementat, in mod oficial, modulul de indexare mobile-first. Este important, in aceasta situatie, ca website-ul sa fie mobile friendly, desi Google sustine ca nu este o conditie esentiala si ca vor fi indexate, in continuare, si pe variantele de dispozitive mobile, inclusiv website-urile care nu au varianta mobile-friendly. Insa, este clar ca inexistenta unei variante de site mobile-friendly afecteaza ierarhizarea, in primul rand pentru ca vizitatorii, care s-au mutat, in mare parte, de pe calculatoarele desktop, pe tableta, smartphone sau iphone, nu vor sta pe o pagina care nu ofera vizibilitate optima pe aceste dispozitive. Astfel ca, utilizarea design-ului responsive devine absolut necesara in web design, dar si pentru intreg procesul SEO.
Ideea de a face un SEO tehnic pare, la o prima vedere, destul de intimidanta; insa, astazi exista numeroase instrumente care usureaza exponential aceasta sarcina. Avand datele, se pot lua masuri. Este, deci, foarte important ca analiza si interpretarea datelor obtinute in urma unui audit SEO sa se faca, cat mai corect cu putinta, tocmai pentru ca masurile ce urmeaza a fi luate, sa fie cele mai potrivite.
Viteza de incarcare a site-ului este un alt element, cu insemnatate deosebita in procesul de optimizare SEO; viteza site-ului are impact direct asupra traficului si conversiilor. Experienta de vizitare a utilizatorilor este afectata negativ de o viteza de incarcare mica a unui website. Trebuie eliminate toate acele elemente care duc la scaderea vitezei de incarcare a site-ului, pentru a obtine o actiune benefica a acestui important factor SEO.
Continutul interesant, optimizarea acestuia si link-urile de incredere reprezinta doar inceputul, in actiunea de ranking dupa un cuvant-cheie. Pe masura ce lucrurile vor evolua, ele vor avea o greutate din ce in ce mai mare in algoritmii de baza ai Google. Obiectivul Google este de a intelege cat mai bine contextul si intentiile utilizatorului, tocmai pentru a furniza, pentru fiecare cautare, rezultate cat mai relevante. De aceea, content marketing va deveni un alt factor de importanta capital pentru procesul de optimizare SEO.
Un alt element important in SEO este link building; acesta reprezinta unul dintre factorii de top in ranking, inca de mai multa vreme. Tendinta este ca, pe viitor, sa fie mai rapid identificate si penalizate link-urile spam. Este clar ca, in toate aspectele, se va pune accent pe calitate, in defavoarea cantitatii.
Pentru ca SEO este un proces dinamic, in continua schimbare; este nevoie de enorm de multa rabdare si tenacitate, pentru a intelege toate aspectele acestuia, de o activitate sustinuta pentru a gasi toate tructurile pentru a face din fiecare campanie SEO reusita.
Noi va stam la dispozitie cu campanii de servicii SEO personalizate, care maximizeze sansele de propulsare inainte ale website-ului dumneavoastra.