Putem spune ca serviciile de optimizare SEO sunt, in egala masura, stiinta, dar si arta. Stiinta pentru ca sunt necesare anumite cunostinte, care trebuie aplicate, pentru a realiza astfel de servicii, pentru ca se face, inclusiv, cercetare, in timpul acestei activitati – activitatea de search engine optimization este, in ansamblul sau, o activitate de analiza si cercetare – si arta, pentru ca Google – si vorbim despre motorul de cautare Google, in principal, pentru ca 80% din totalul cautarilor se realizeaza pe Google – nu precizeaza, in mod clar, care strategii de SEO trebuie folosite, lasand la latitudinea webmasterilor sa aleaga, sa armonizeze exact acele strategii care sunt mai potrivite pentru a obtine cea mai buna evidentiere a website-urilor pe care doresc sa le promoveze in cautari.
In perioada de inceput a SEO, era suficient sa se umple continutul website-ului cu cuvintele cheie specifice afacerii sau domeniului de activitate, pentru ca site-ul sa urce pe primele pozitii; cu cat continea de mai multe ori cuvantul sau cuvintele cheie, cu atat pozitionarea website-ului suspus optimizarii SEO era mai buna. Apoi, back-linkurile au devenit cheia succesului; cu cat mai multe back-link-uri avea website-ul in cauza, cu atat era mai bine vazut. Nu prea conta calitatea back-link-urilor, in procesul de optimizare site, ci cantitatea. Insa, undeva la inceputul decadei 2011-2020, lucrurile s-au schimbat esential. Practicile de optimizare SEO au evoluat, in acelasi timp cu evolutia celui mai mare motor de cautare, Google. Nici cautarile nu se mai desfasoara asa cum se desfasurau altadata, adica numai de la calculatoarele de birou; exista o multitudine de dispozitive mobile – laptop, notebook, tableta, iphone, smatphone, etc – care permit accesarea internetului. Astfel ca, s-a ajuns ca astazi, cel putin 60% dintre cautari sa fie realizate cu ajutorul dispozitivelor mobile, atunci cand utilizatorul doreste si cand si unde doreste. Google si-a propus sa ofere utilizatorilor rezultate cat mai exacte, cat mai oportune, pentru cautarile pe care le efectueaza. Google a devenit din ce in ce mai destept; foloseste indexarea semantica latenta pentru a determina exact care este dorinta utilizatorului, in privinta cautarilor sale, dar si pentru a determina, cu cat mai mare exactitate, intelesul paginilor web pe care crawlerii le parcurg.
Pentru cei care astazi presteaza servicii SEO, activitatea nu mai urmareste doar introducerea unui numar cat mai mare de cuvinte-cheie sau atragerea cat mai multor backlink-uri catre un website supus optimizarii; dimpotriva, astfel de practici, astazi, sunt dur taxate, fiind introduse in cadrul a ceea ce se numeste “black hat SEO”. Astazi, SEO inseamna strategie, munca asidua de cercetare a domeniului, a pietei pe care activeaza detinatorul website-ului suspus procesului de optimizare site, o combinatie de tehnici on page, off page, off site, local SEO, precum si continut cat mai calitativ. Pe langa acestea, o influenta deosebita in cadrul procesului SEO o au si alte strategii digitale de marketing: content marketing, social media marketing, email marketing, etc.
Pentru ca activitatea SEO sa fie incununata de succes, este nevoie de implicare atat din partea detinatorilor de mici afaceri, care trebuie sa colaboreze strans cu consultantii SEO. Pentru mai multe detalii intra acum pe site-ul Inseo.