Acronim utilizat pentru simplificarea termenului Customer Relationship Managament, CRM face referire la procedurile, strategiile si instrumentele utilizate de o companie, cu scopul imbunatatirii relatiei cu clientii. Potrivit expertilor de la AttoSoft.ro, un software CRM contribuie eficient la gestionarea relatiilor interne si externe ale unei companii .
Sistemul CRM are rolul de a gestiona activitatile externe ale unei companii, referitoare la clienti, prospecti si parteneri de afaceri, si pe cele interne, legate de angajati si departamente, rezultatul acestei performante constand in conturarea unei strategii integrate eficient. Un astfel de sistem optimizeaza interactiunea business-ului in care este integrat cu clientii si prospectii si, prin faptul ca asigura valoare maxima informatiilor cu privire la acestia, determina atragerea unor clienti noi si oportunitati atractive pentru clientii pe care afacerea ii are deja.
Cum contribuie CRM la dezvoltarea si performantele unei companii
Un sistem care organizeaza eficient si automatizeaza procesul de vanzari, activitatea de marketing a firmei si helpdesk, nu poate fi decat un real ajutor in obtinerea performantei. La modul concret:
- CRM este un modul care, odata implementat, va contribui la planificarea, organizarea, gestionarea si masurarea activitatilor de marketing, acoperind in mod eficient actiuni, precum: bugetarea in campanii de marketing, segmentarea listelor cu potentialii clienti care manifesta interes pentru produsele si/sau serviciile companiei, analiza rezultatelor obtinute prin promovare;
- CRM contribuie si la eficientizarea activitatii de helpdesk, prin faptul ca firma in care este implementat va beneficia de o mai buna organizare a activitatilor interne, dar si prin faptul ca modulul asigura o crestere substantiala a calitatii serviciilor oferite de firma in cauza clientilor sai. Concret spus, CRM centralizeaza cerintele clientilor, ceea ce determina ca angajatii sa le rezolve rapid;
- CRM eficientizeaza procesul de vanzari si determina cresterea numarului de clienti, a numarului de contracte intr-o anumita perioada de timp. Este un proces justificat prin actiuni care urmaresc si ajusteaza canalele de vanzari, managementul potentialilor clienti, al clientilor si contactelor.
Avantaje oferite de Customer Relationship Managament
- contribuie la cresterea vanzarilor unei companii: indiferent ca este vorba despre produse sau servicii, utilizarea modulului are ca efect un numar mai mare de oportunitati de vanzare, materializat in mai multe contracte;
- Prin implemenatarea CRM creste si calitatea proceselor prin care se realizeaza vanzarile, prin faptul ca acestea pot fi monitorizate continuu, se pot stabili fluxuri personalizate, se pot stabili noi targete care au in vedere performanta activitatii firmei;
- Foarte important, de asemenea, este ca prin implementarea CRM se automatizeaza activitati, precum marketingul online si e-mail marketingul, iar campaniile de marketing integrat vor fi cu mult mai facil de aplicat. Rezultatul acestui proces consta in faptul ca vizitele consumatorilor online pe site se transforma in oportunitati de vanzare. Astfel, CRM, software retail, contribuie la cresterea satisfactiei clientilor si, implicit, la imbunatatirea performantei companiei pe piata;
- Nu in ultimul rand, faptul ca angajatii companiei au acces la informatii despre clientii companiei determina ca solicitarile acetora sa fie mult mai rapid si eficient solutionate;