Competențe digitale pe care trebuie să le aibă orice angajat în 2022

Evoluția tehnologiei, rapiditatea cu care apar noi dezvoltări în business, dar și pandemia, duc la nevoia ca forța de muncă să fie din ce în ce mai digitalizată, iar dincolo de competențele necesare până acum, viitorii angajați vor fi nevoiți să aibă cunoștințe serioase în diverse zone de digitalizare.

Companiile se schimbă zi de zi. Pandemia a adus în viața oamenilor munca hibridă și digitalizare forțată. Dar pe lângă acest lucru, lumea de business se schimbă zi de zi prin implementarea tehnologiei. Un studiu realizat de Salesforce în luna ianuarie a acestui an arată că 76% din forța de muncă de la nivel global nu se simte pregătită pentru digitalizare. Studiul a analizat 14 competențe digitale, de la design creativ, criptare, cybersecurity, până la navigare web sau social media. Doar 17% din angajați consideră că sunt avansați când vine vorba de competențe digitale, iar 49% spun despre ei că sunt la început de drum.

Iată cinci competențe digitale esențiale pe care trebuie să le aibă angajații în 2022:

Unelte creative de digital marketing

În momentul de față nicio afacere nu mai poate fi 100% offline și analog. Din acest motiv, competențele de marketing digital sunt esențiale pentru orice angajat din companie, nu doar pentru un departament specializat. Pentru a-și promova serviciile și produsele, companiile vor trebui să le promoveze online și să fie prezente pe internet.

„Competențele de digital marketing nu mai sunt dedicate doar departamentelor specifice din companii, ci și echipei de leadership care trebuie să știe ce să ceară, cum să promoveze compania și cum să-și crească profilul personal online”, spune Andra Metz, Corporate Branding and Digital Marketing Manager la NTT DATA Romania.

Din acest motiv, angajații trebuie să știe în permanență ce unelte de digital marketing pot avea la dispoziție, ce unelte de analytics, social media sau de conținut. Online sunt numeroase cursuri prin care să ai baza acestor unelte, chiar dacă lucrezi în alt departament sau dacă ești un CEO al firmei.

Cybersecurity

Munca de la distanță a creat o provocare în rândul managerilor de securitate din companii, pentru că angajații puteau să acceseze datele companiei de oriunde, de multe ori folosind computerul personal. Din acest motiv, este esențial ca principala competență digitală a angajaților să fie protecția cibernetică. Angajații trebuie antrenați să recunoască un mail fals, unul de phishing, să nu dea click pe linkuri periculoase și să nu folosească un computer personal pentru a accesa datele companiei.

De asemenea, pentru companiile care vor continua să lucreze hibrid, este foarte important ca angajații să înțeleagă pericolul accesării sistemelor de pe rețele publice nesecurizate și care nu au parolă. 50% din afacerile de la nivel mondial au avut atacuri cibernetice în ultimul an, iar cifrele continuă să crească. Îmbinarea dintre birou și acasă a creat numeroase provocări, mai ales că angajații folosesc de multe ori aceleași dispozitive pe care copiii lor le folosesc pentru a intra pe internet. În plus, administratorii de rețea au suferit din cauza faptului că nu aveau un control apropiat al accesului, iar toate lucrurile se făceau de la distanță.

Folosirea soluțiilor Cloud

Dacă până acum câțiva ani programele folosite în diferite industrii erau foarte specifice și, de multe ori, construite special pentru o anumită companie, afacerile fac tranziția către soluții Cloud, care pot fi accesate de la distanță sau care stochează date online.

Cloud computing-ul a permis companiilor să-și reducă din costuri, să aibă o flexibilitate mai mare și să scaleze mai ușor. Cu toate acestea, cloud-ul aduce noi provocări pentru angajați care trebuie să învețe să folosească programe noi, să le acceseze în siguranță și să ofere training și pentru alți angajați.

Cu toate acestea, chiar dacă poate exista o reticență la digitalizare, orice companie trebuie să facă acest pas. „Digitalul este principalul motiv pentru care peste jumătate dintre companiile din topul Fortune 500 au dispărut din anul 2000 până azi”, spune Pierre Nanterme, CEO al Accenture.

Business Data Analytics

Lumea digitală creează o cantitate foarte mare de date. Iar companiile care au făcut tranziția spre transformare digitală pot folosi toate aceste date pentru a lua măsuri și pentru a extrage concluzii despre prezentul și viitorul lor. Cu toate acestea, angajații au nevoie de competențe de analiză de date analitice create de către tehnologie.

Chiar dacă inteligența artificială și machine learning-ul aduc îmbunătățiri în colectarea și analiza datelor, deciziile finale sunt realizate de către oameni. Astfel, orice firmă care folosește astfel de sisteme trebuie să aibă angajați pregătiți să ofere o premisă corectă către un software, dar și să analizeze datele.

Pentru angajați este esențial să studieze care sunt cele mai folosite sisteme de data analytics, să se înscrie la cursuri sau să ceară angajatorului să ofere astfel de cursuri pentru recalificare sau creșterea competențelor profesionale.

Colaborare și management

Nu în ultimul rând, munca hibridă înseamnă colaborare și management, așa că angajații trebuie să știe să mânuiască foarte bine toate aceste unelte prin care pot rămâne în colaborare cu ceilalți colegi sau să administreze proiecte. În condițiile în care nu toți angajații sunt la birou, echipele agile vor avea nevoie de unelte de management de proiect, cum ar fi Asana, Basecamp sau Trello, prin care să poată vedea statusul anumitor task-uri.

Împreună cu angajații, companiile trebuie să aleagă uneltele cele mai bune, cele mai eficiente, atât ca rezultate, cât și la nivel de costuri. De asemenea, angajații trebuie să fie pregătiți, să adopte și să înțeleagă programele.

Cu toate acestea, dincolo de digitalizare va fi nevoie și de componenta umană mereu. „Pe măsură ce automatizarea și machine learning vor avansa și vor deveni o obișnuință, competențele umane esențiale vor fi cele mai valoroase”, spune Devin Findler, director de cercetare la Institute for the Future. 

 

CategoriiIT