Optimizarea SEO sau Cum să convingi motorul de căutare Google să te afișeze în primele rezultate

Deși lucrul cel mai greu atunci când devii antreprenor pare a fi să pornești afacerea, vei vedea că sunt altele care îți pun mai mari probleme. Unul dintre ele vizează expunerea în fața publicului țintă. Cum să faci să ajungi la oameni? Îi bombardezi cu reclame? Intri în spațiul lor personal și îi convingi să cumpere? Dacă faci asta, s-ar putea ca rezultatele să fie tocmai cele pe care nu ți le dorești. Optimizarea pentru motoarele de căutare este o oportunitate imensă să vii în întâmpinarea utilizatorilor exact atunci când ei au nevoie de tine și nu invers. Practic, tot ce trebuie să faci este să convingi că site-ul tău merită să fie în primele rezultate, în prima pagină – find astfel mult mai vizibil și accesibil celor care sunt interesați de produsele sau serviciile tale! Vei vedea imediat și cum poți să faci asta. 

Cuprins:

  1. Cum gândește și funcționează Google – detalii din spatele „cortinei”
  2. SEO on-Page și SEO off-Page – tot ce se întâmplă pe site-ul tău și în afara lui

 1. Cum gândește și funcționează Google – detalii din spatele „cortinei” 

Termenul SEO vine din limba engleză și înseamnă Search Engine Optimization, tradus în optimizare pentru motoarele de căutare. Așa cum îi spune și numele, SEO are la bază optimizarea, deci, îmbunătățirea poziției site-ului tău în rezultatele Google pentru anumite cuvinte cheie. Mai simplu spus, dacă ai un magazin online cu lumânări parfumate, Google poate să-ți afișeze site-ul atunci când un utilizator caută „lumânări parfumate”. Numai că Google nu afișează orice site, ci doar pe acelea pe care le consideră relevante pentru căutarea respectivă. Asta înseamnă că trebuie să ai un site care să răspundă cât mai multor nevoi ale oamenilor, legate atât de aspecte din domeniul în care activezi, cât și conexe lui. Dar de ce nu afișează Google orice site?

Ei bine, deși pare simplu modul în care el funcționează, Google are în spate mii de algoritmi și microprocesoare care organizează și analizează în permanență informația, pentru ca utilizatorul să aibă o experiență cât mai plăcută. El scanează toate site-urile de pe Internet, apoi le organizează după criterii și le stochează în servere uriașe. Dintre acestea, le alege pe cele mai relevante pentru a le oferi drept răspunsuri utilizatorilor. Adică, analizează elemente SEO on-Page și SEO off-Page pentru a-și da seama dacă o pagină corespunde cât mai bine căutării. Despre ele găsești informații în rândurile următoare. Ce trebuie să reții este că Google ține cu utilizatorii, nu cu tine. El vrea doar ce este mai bun pentru ei, așa că, nu-ți rămâne decât să te ridici la nivelul la care se așteaptă să fii!

2. SEO on-Page și SEO off-Page – tot ce se întâmplă pe site-ul tău și în afara lui

Optimizarea SEO se împarte în SEO On-Page și SEO Off-Page, două ramuri de bază care te ajută să te faci văzut în online. 

Optimizarea SEO On-Page îl ajută pe Google să “citească” mai facil site-ul tău. Motorul de căutare nu parcurge doar ceea ce este vizibil pentru utilizator, ci și ceea ce stă în spatele paginilor. De aceea, o strategie SEO de succes este o combinație între tehnic și creativ, astfel încât ambele planuri să fie optimizate corect. 

Câteva criterii importante de care trebuie să ții cont la acest capitol sunt: optimizarea conținutului de pe pagină, calitatea conținutului, setările specifice din “spatele site-ului”, viteza de încărcare a unei pagini. 

Pentru persoanele care nu au o afinitate deosebită în această zonă, universul Google poate fi dificil de parcurs și de înțeles – de aceea, cel mai bine este să apeleze la o agenție SEO, cu tradiție în marketing-ul digital, care va avea grijă că site-ul să fie “pus la punct” și să respecte bunele practici care s-au dovedit, de-a lungul timpului, importante pentru vizibilitatea în motorul de căutare.  

Dacă SEO On-Page îl face să înțeleagă despre ce este site-ul tău, strategiile SEO Off-Page îi arată motorului de căutare că site-ul tău este unul “de încredere”, valoros pentru utilizatori. Autoritatea unei pagini are legătură directă cu poziționarea acesteia în pagina de rezultate, iar autoritatea se câștigă prin obținerea de backlink-uri de la alte pagini web. Cu alte cuvinte, atunci când un site de calitate își redirecționează traficul către tine, motorul de căutare primește un semnal pozitiv, iar site-ul tău, un vot de încredere. Specialiștii SEO te pot ajuta și la acest capitol, mai ales că fără o strategie bine pusă la punct poate fi dificil să ajungi acolo unde ți-ai propus. 

Pentru a urca în rezultate și a intra în grațiile Google, trebuie să te ocupi de ambele optimizări. Una fără cealaltă nu-ți pot aduce succesul când există sute de mii de rezultate posibile. Găsește oameni cu experiență, specialiști SEO, care să construiască cea mai bună strategie pentru tine, cu rezultate vizibile atât în Google, cât și în numărul de comenzi. Lasă-te ajutat și vei avea doar de câștigat!

Sursa foto: shutterstock.com