Aspectul general al spațiului de lucru afectează capacitatea de concentrare şi productivitatea. Desfăşurarea activităţii într-un mediu aglomerat şi dezorganizat, îţi distrage atenţia de la sarcinile importante aducând energii negative, totodată afectează randamentul și starea psihică generală, producând disconfort şi nervozitate.
Amenajarea biroului este o sarcină imperativă dacă-ţi doreşti să îţi desfăşori activitatea în cele mai bune condiții, chiar dacă aceasta se concentrează în jurul unui calculator. Iată câteva trucuri care pot ajuta la o bună organizare zonei de lucru, acestea pot fi aplicate fie că se lucrează de acasă ori de la sediul companiei.
Curăţenie generală a biroului
Curăţenia este esenţială pentru a începe activitatea într-un mod pozitiv. Când spunem curăţare de birouri nu vorbim doar de îndepărtarea prafului sau a eventualelor resturi de hârtie, ci mai degrabă, ne referim la îndepărtarea tuturor obiectelor şi a accesoriilor indispensabile şi degajarea spațiului de lucru. Toate aceste distracții trebuie să fie eliminate pentru a beneficia de un ambient profesional relaxant.
Organizare optimă
Organizarea este importantă când vorbim de eficiență. Este clar că vrei să ai la îndemâna carneţelul de notiţe, dosarul pentru păstrarea documentelor contabile, agenta de planificare, mapa de lucru sau instrumentele de birotică. Poţi analiza paginile dedicate de pe reţelele de socializare şi te poţi inspira de la specialişti. Fie că alegi să integrezi comode sau biblioteci pentru a beneficia de un spațiu de lucru mai bine organizat sau să valorifici spațiul existent, ai numeroase opţiuni pentru a crea o zonă de lucru bine organizată.
Folosește cutii şi organizatoare pentru birou pentru păstrarea eficientă a documentelor
Uneori găsirea modelului de ofertă personalizată sau a contractului potrivit poate fi o sarcină dificilă, dacă în birou nu există ordine. Ai grijă ca în aria de lucru sau pe birou, să existe dispozitive organizatoare ce te ajută să păstrezi “la linie” documentele şi materiale birotice ce îţi sunt indispensabile. Nu uita o cutie în care să păstrezi capsatorul, bateriile pentru tastatura sau un mouse de rezervă te poate ajuta să optimizezi timpul de lucru şi să creşti randamentul.
Delimitează spațiul de lucru
Când lucrezi într-o încăpere cu numeroase birouri, zona de lucru se poate intercala cu spațiul de socializare sau cel de întâlniri. O delimitare clară a acestor zone este esențială dacă-ţi doreşti să valorifici timpul petrecut la lucru. Acest aspect se poate aplica şi în cazul în care activitatea se desfăşoară din biroul de acasă. Fiecare spațiu trebuie utilizat ca atare. Orice spațiu în care se pune preț pe eficiență are zone bine delimitate: de lucru, dedicată întâlnirilor, pentru gustări şi momente de relaxare. În cazul sarcinilor desfășurate de casă, lucrurile sunt şi mai complexe, întrucât task-urile de la job se pot intercala cu cele casnice. Așa că este imperativ să se discute cu familia şi să se stabilească reguli clare cu privire la zona de lucru, servire a mesei şi relaxare.
Acestea sunt câteva trucuri care te pot ajuta să dai tot ce ai mai bun în orele de program, dar nu sunt singurele. Trebuie să acorzi maximum de atenție detaliilor legate de ergonomia corpurilor de birou, a cromaticii incluse dar şi celor legate de iluminare, care au impact direct asupra sănătăţii fizice şi a stării generale în timpul serviciului.