Este un fapt dovedit că ordinea și curățenia dintr-un birou constituie două dintre elementele care pot influența în mod pozitiv productivitatea și randamentul celor care lucrează în spațiul respectiv. Din acest motiv, dacă vrei să îți îndeplinești cu ușurință task-urile zilnice, trebuie să te îngrijești permanent pentru a-ți menține biroul curat, cu toate lucrurile la locul lor.
Pentru a-ți veni în ajutor, îți oferim câteva sfaturi despre cum îți poți păstra biroul bine pus la punct, de la începutul până la finalul programului.
Scapă de lucrurile inutile
Pentru a păstra cât mai mult timp biroul curat și ordonat nu trebuie să lași să se adune lucruri și documente de care nu mai ai nevoie. De aceea, fă-ți un obicei din a te debarasa imediat de tot ceea ce devine inutil, pentru că, amânând această operațiune, lucrurile nefolositoare vor ajunge să îți umple biroul și să te încurce din ce în ce mai rău. Orice document de care nu mai ai nevoie, orice pix rupt sau orice ambalaj trebuie să ajungă cât mai repede la gunoi, cel mai târziu la sfârșitul zilei.
Fă-ți ordine în birou înainte de a pleca acasă
Știm că ești nerăbdător să pleci acasă la finalul unei zile de lucru, însă încearcă să mai întârzii câteva minute pentru a-ți pune lucrurile în ordine pe birou înainte de a ieși pe ușă. Deschide geamul pentru a aerisi și așează toate lucrurile la locul lor, aruncând tot ceea ce nu iți mai trebuie. Nu e un efort prea mare, iar astfel nu vei mai fi nevoit să îți începi ziua următoare punând lucrurile în ordine înainte de a te apuca de treabă.
Delimitează mai multe zone distincte în birou
Într-un birou ordonat, fiecare lucru și document trebuie să aibă locul său bine definit, unde să îl poți găsi cu ușurință atunci când ai nevoie de el. Cel mai bine este să amenajezi spații distincte pentru fiecare din aceste elemente cu care lucrezi. Pentru îndosarierea documentelor, îți recomandăm bibliorafturile de pe Grandoffice.ro, care reprezintă soluția optimă pentru păstrarea și transportul acestora. Mai ai nevoie de câteva dulapuri sau fișete pentru celelalte elemente de birotică, astfel încât masa de lucru să rămână cât mai liberă.
Nu lua masa în birou
Chiar dacă deadline-urile te presează și nu îți vezi capul e treburi, nu e o idee bună să salvezi timp servind masa de prânz direct în birou. Mirosul de mâncare care va persista în încăpere, firimiturile și eventuale „accidente” datorate vărsării unui pahar cu apă vor altera considerabil atmosfera de lucru.
Totuși, în cazul în care nu ai nicio altă alternativă, protejează suprafața biroului acoperindu-l cu o față de masă sau cu orice altceva. De asemenea, tine cât mai departe sucul sau cafeaua de laptopul de pe birou, iar după ce termin de mâncat, asigură-te că nu au rămas firimituri în urma ta.
Șterge praful cel puțin o dată pe săptămână
Chiar dacă există personal însărcinat cu curățenia în cadrul firmei, este bine să verifici săptămânal dacă nu cumva s-a așezat praful pe mobilă și în zonele mai puțin accesibile din birou. Dacă observi că s-a depus praful, fă-ți timp într-o pauză de masă pentru a-l șterge cu o lavetă sau un șervețel umed.
Împrospătează atmosfera cu câteva plante
Pentru a păstra a atmosferă proaspătă în birou nu ar fi rău să îl decorezi cu câteva ghivece cu plante sau măcar cu o vază cu flori. Și mai bine ar fi dacă ți-ai putea amenaja un colț verde în care te vei putea și relaxa pe parcursul zilei, atunci când simți nevoie unei pauze.
Respectând aceste reguli simple, vei fi mai puțin stresat la muncă, iar asta te va ajuta să devii mai eficient, cu toate beneficiile care derivă de aici.