Pentru a reuși în lumea afacerilor de astăzi, trebuie să fii flexibil și să ai abilități bune de planificare și organizare. Mulți antreprenori la început de drum pornesc o afacere gândindu-se că își vor deschide laptopurile sau ușile și vor începe să câștige bani, dar a face bani dintr-o afacere este mult mai dificil, iar dezvoltarea continuă este crucială.
Dacă afacerea ta se află în stadiul de dezvoltare, aceste sfaturi te pot ajuta să-ți eficientizezi eforturile și să ajungi la succes:
1. Analizează concurența!
Competiția naște cele mai bune rezultate. Pentru a avea succes în lumea afacerilor, nu-ți fie teamă să studiezi și să înveți care sunt tehnicile concurenților tăi. La urma urmei, aceștia pot face ceva bine sau greșit, iar tu le poți pune în aplicare în cadrul companiei tale pentru atragerea mai multor clienți.
Desigur, modul de analiză a concurenței va depinde de la o industria la alta. De exemplu, dacă vrei să deschizi un restaurant, poți să iei masa la restaurantele cu care „concurezi”, poți să întrebi alți clienți despre ceea ce cred cu privire la serviciile de ospitalitate și astfel să obții informații valoroase.
2. Înțelege care sunt punctele tale forte și cum te poți diferenția de competiție!
Efectuarea analizei SWOT pentru identificarea punctelor forte și diferențiatorilor este o parte importantă în dezvoltarea afacerii tale. Cu siguranță, ai redactat această analiză în planul de business de la început, dar oportunitățile de pe piață nu se opresc niciodată să apară.
Odată ce ai înțeles care sunt punctele forte ale afacerii, poți să-ți asumi riscuri calculate și să aduci businessul la un alt nivel.
O întrebare bună la care poți să meditezi este: „Care sunt dezavantajele afacerii mele”? Dacă poți răspunde la această întrebare, atunci vei cunoaște care este cel mai rău scenariu care se poate întâmpla. Aceste conștientizări te vor ajuta să-ți asumi tipurile de riscuri calculate care pot genera, în final, recompense extraordinare.
3. Stabilește obiective clare și modul în care le poți măsura!
Orice companie de succes merge pe o direcție trasată prin obiective clare și un scop general. Stabilirea obiectivelor unei afacerii se poate face eficient prin tehnica S.M.A.R.T – un plan bine pus la punct care te ajută să-ți stabilești obiective eligibile și să-ți îmbunătățești strategia de business pentru a ajunge la succes.
Obiectivele S.M.A.R.T. sunt obiective specifice (S), măsurabile (M), realizabile (A), relevante (R) și care pot fi încadrate într-un interval de timp (T).
4. Urmează-ți și adaptează-ți constant planul de afaceri!
Vechea zicală „Roma nu a fost construită într-o zi” se aplică foarte bine în lumea afacerilor. Doar pentru că deschizi un business, nu înseamnă că vei începe să câștigi bani imediat. În plus, vei avea nevoie de capital la început, adică de credite rapide pentru firmă.
Este nevoie de timp pentru a le spune clienților cine ești, așa că cel mai bine este să te concentrezi pe atingerea obiectivelor pe termen scurt și mediu.
Mulți proprietari de afaceri mici nu văd un profit în primul an de la înființare, timp în care își concentrează efortul pentru a acoperi costul investiției inițiale. În cazul în care business-ul tău nu face profit după o perioadă substanțială de timp, este cazul să verifici dacă sunt probleme cu produsul sau serviciul oferit sau dacă nu există alte probleme posibile care ar putea încetini și chiar opri dezvoltarea afacerii.
5. Furnizează servicii excelente pentru clienții tăi!
În mediul de afaceri excesiv de competitiv de astăzi, de multe ori factorul diferențiator privind afacerile de succes, dar și pe cele nereușite, este nivelul de servicii pe care le oferă clienților pentru clienți pe care le oferă.
Există multe afaceri de succes care uită că furnizarea unor servicii excelente pentru toți clienții este importantă. Mai mult, din dorința de a atinge noi cote de piață, unele firme se concentrează pe clienții noi și uită de clienții existenți recurenți, pe care astfel îi pot pierde. Trebuie să reții că, dacă oferi servicii mai bune decât concurența, consumatorii vor fi mai înclinați să aleagă businessul tău.
Dacă vrei să fii printre cei care reușesc în afaceri, o atenție riguroasă asupra sfaturilor menționate este un început bun, dar cu siguranță nu exhaustiv. A fi antreprenor înseamnă a fi într-o stare de învățare și adaptare constantă.