Reclama este sufletul comerțului, însă orice retailer care vrea ca afacerea lui să rămână relevantă pentru cumpărători trebuie să-și concentreze atenția pe mai multe planuri. Nimic nu se lasă la voia întâmplării atunci când vrei să crești vânzările, de aceea este important trebuie să le creezi consumatorilor o experiență captivantă cu produse noi, evenimente unice sau modalități inedite de a descoperi mărfurile. Iată câteva elemente utile pentru orice comerciant:
Echipamente fiscale moderne
Într-o epocă tot mai digitală, magazinele trebuie să se ridice la nivelul așteptărilor și să le ofere clienților echipamente tehnologice moderne prin care să scurteze timpul de așteptare, modalitatea de plată sau de comandă. De pildă, un sistem POS compatibil cu dispozitivele mobile este esențial pentru a facilita achitarea produselor cu ajutorul cardurilor contactless ori a telefoanelor mobile sincronizate cu contul bancar.
Design flexibil
Retailerii trebuie să apeleze constant la un decor flexibil pentru a elibera mai mult spațiu în magazin. Locurile libere pot fi folosite pentru a stimula cumpărătorii și traficul, cu focus pe expunerea tematică a produselor, evidențierea mărfurilor noi sau proaspete, opțiuni convenabile de luat masa, în cazul unei unități alimentare. Practic, reinventarea periodică a design-ului este o strategie sigură de atragere a clienților.
Investiții în personal
Angajații din domeniul comerțului trebuie să aibă întotdeauna o atitudine prietenoasă față de clienți. Aceștia au un rol deosebit în procesul de vânzare, trebuie să fie pozitivi, empatici și să-și concentreze atenția pe nevoile specifice ale clienților. Retailerii care nu acordă atenție specializării personalului nu se pot baza pe o evoluție de succes a afacerii lor.
Personalizarea business-ului
E necesar pentru comercianți să înțeleagă cumpărătorii și să interacționeze cu aceștia într-un mod mult mai individual. Consumatorii trebuie să facă distincția între formate și să le aleagă pe cele mai relevante pentru ei. Utilizarea sporită a datelor și analiza lor ajută comercianții să ia decizii documentate în ceea ce privește personalizarea afacerii pentru a capta atenția clienților.
Reevaluarea gamei de produse
Sortimentele de mărfuri trebuie să fie unice, adaptabile și pertinente. Într-o piață atât de diversificată, oamenii au nevoie produse diferite pentru cumpărăturile lor regulate, de aceea retailerii trebuie să își modifice constant gama de mărfuri.
În calitate de comerciant, este esențial să îți stabilești și să menții o viziune la nivel de business asupra modului în care magazinul își va dezvolta activitatea, punând cumpărătorul în centrul acestei evoluții. Dacă îți concentrezi atenția pe utilizarea tehnologiile moderne și analiza comportamentului clienților, ai șansa de a obține în permanență rezultate optime.