4 sfaturi pentru cel mai bun început de afacere

 

Startul unei afaceri poate fi copleșitor. Multe dintre businessuri dau faliment încă din primul an. Concurența și lipsa de experiență te pot împiedica să îți scoți afacerea în evidență și să obții recunoașterea și profitul dorit. Dacă ești la început și îți dorești să continui drumul către succes, cu siguranță ai nevoie de îndrumare

 

Iată 4 sfaturi pentru cel mai bun început de afacere:

  • Fă-te cât mai vizibil

Este absolut necesar să îți faci cunoscute produsele/serviciile publicului. Astfel vei putea atrage clienți într-un mod recurent și fără mult efort din partea ta. 

 

Ai grijă însă cum construiești imaginea brandului propriu. Este recomandat să ai un site încă de la început și să îl actualizezi constant. Pe acest site potențialii clienți trebuie să găsească toate informațiile necesare, pentru ca mai apoi ei înșiși să te contacteze. O metodă foarte eficientă de promovare o reprezintă reclamele pe rețelele de socializare. Deoarece acestea sunt extrem de populare, anunțurile tale vor fi văzute de un flux mare de persoane.

 

Tot ceea ce ajunge în fața potențialilor clienți trebuie să te reprezinte și să alcătuiască o imagine completă și unitară a afacerii.

 

  • Investește în resurse umane

Resursele umane sunt esențiale în orice afacere. Ca antreprenor, nu le poți face pe toate de unul singur, astfel că ai nevoie de alți oameni care să preia din sarcini. 

 

Este important ca angajații tăi să te reprezinte și să înțeleagă ce înseamnă afacerea pentru care lucrează. Una dintre cele mai grele activități pentru un antreprenor este recrutarea. Pentru a nu risca să dai greș încă de la început, poți apela la o agenție de plasare a forței de muncă, cum ar fi compania de resurse umane HumanSource.ro, care se va ocupa de acest aspect în locul tău. O dată ce ai o echipă formată, nu uita să investești continuu în dezvoltarea angajaților prin traininguri periodice și acces la cursuri relevante domeniului în care activezi.

 

  • Comportă-te că un profesionist

Clienții tăi nu trebuie să simtă că afacerea ta este la început. Ca antreprenor, trebuie să oferi servicii de calitate și trebuie să inspiri siguranță. Astfel, poți să iți creezi un fond de clienți fideli încă de la început, fapt care te va ajuta să iți crești businessul. 

 

De asemenea, încearcă să înveți de la ceilalți din domeniul tău. Să „furi meserie” nu este neapărat un lucru negativ. E de ajutor să analizezi cum au reușit alți antreprenori. Vei avea succes dacă vei aplica ce ai învățat de la profesioniști într-un mod personalizat în cazul afacerii tale. Cu siguranță poți învăța și din propriile greșeli, însă și învățarea prin observație este eficientă. Poți chiar să te documentezi citind, există o mulțime de cărți pentru antreprenori care te vor ajuta să evoluezi. 

 

  • Nu face investiții mari

Oricât de promițătoare ar părea, o afacere la început nu oferă stabilitate și continuitatea acesteia nu este garantată. Așadar, chiar dacă reușești să obții profit, nu investi imediat. Pot urma perioade, poate câteva luni de zile, în care afacerea nu este profitabilă, astfel că va trebui să apelezi la economii. 

 

Totodată, încearcă să micșorezi costurile. Nu vei progresa dacă cheltuiești mai mult decât produci.

 

Ca antreprenor, ești total responsabil de succesul sau eșecul afacerii tale. Dacă te comporți ca un profesionist și te înconjori de angajații potriviți, îți mărești vizibilitatea și ai grijă la cheltuieli, cu siguranță drumul către un business de succes va fi mai ușor. 

 

Sursă foto: Shutterstock.com